Avatar billede shaker Nybegynder
13. november 2003 - 00:03 Der er 11 kommentarer

Win XP vil ikke starte

Efter at have installeret nyeste Nvidia Detonator driver vil Windows xp ikke starte... Den går i stå ved loading skærmen i starten.
Nogen der har haft det problem eller ved hvordan man løser det ?

P.S Den vil gerne starte hvis man bruger en ældre driver...
Avatar billede fromsej Praktikant
13. november 2003 - 00:10 #1
Så brug en ældre driver, ud fra devisen:
Virker det? Ja!
Så hold fingrene væk.
Avatar billede shaker Nybegynder
13. november 2003 - 00:15 #2
Ja det ville jeg også gerne, men så virker mit tvtool ikke.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. november 2003 - 00:16 #3
Så virker det jo ikke, altså skal der pilles.
Du får overhovedet ingen fejlmeddelelser, den stopper bare?
Kan du starte op i fejlsikret?
Avatar billede shaker Nybegynder
13. november 2003 - 00:24 #4
jep, hvor der står microsoft windows xp pro, og de 3 blå prikker kører, og viser den den loader... de stopper og så sker der bare ingenting.
Ja den kan godt starte i fejlsikret.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. november 2003 - 00:26 #5
Nu er XP ikke min stærkeste side, men du kan lige prøve, i fejlsikret, at sætte din XP CD i drevet, klikke på Start=>Kør skrive SFC /scannow og klikke OK.
Husk mellemrum mellem SFC og /scannow.
Avatar billede shaker Nybegynder
13. november 2003 - 01:00 #6
SFC melder ikke om nogen fejl.
Avatar billede cp1 Nybegynder
13. november 2003 - 06:16 #7
der er en ting du ka prøve , afinstallere din grafikdriver og så prøve at bruge et eller begge to af disse værktøjer , programmerne søger efter efterladte/rester af gamle grafikdrivere.
Første link er til "Nasty File Remover"
http://rudz.frac.dk/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=viewsdownload&sid=1
Andet link er til "Driver Cleaner"
http://www.driverheaven.net/cleaner/
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
13. november 2003 - 09:54 #8
hvad med at bruge en ældre tvtool og den nye nvidia driver det virker for mig har geforce3 og de nye tvtool fucker det up bare et forslag
Avatar billede shaker Nybegynder
13. november 2003 - 12:25 #9
Ja læste også lige på tvtool forum.. det ser ud til mange har problem med gforce3 ti200 (som jeg har) og nyere versioner af tvtool.. læste så at versioner af tvtool efter 6.8 skulle bruge nyere nvidia drivere.. som sjovt nok ikke kan virke for mig.
Stadig skod at være tvunget til at bruge gamle drivere.

Btw, er ret sikker på at problemet opstår når den skal skifte fra vga til svga mode.. det er jo inden det sker at den fryser :/
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
13. november 2003 - 14:34 #10
Det er derfor jeg mener det ville være smartest at bruge tvtool 6,8 og nyeste driver det er det jeg gør jeg synes klart det er bedst at bruge nyeste drivere fremfor nyeste program
Avatar billede shaker Nybegynder
13. november 2003 - 21:06 #11
heh roadrunner, det var egentlig ikke det der var mit problem... Problemet er at jeg ikke kan bruge nyeste nvidia driver..