Avatar billede koldstar Nybegynder
11. november 2003 - 10:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kan en firewall blokke for upload gennem port 80?

Hej eksperter
Jeg har lavet en side i asp, der benytter sig af en komponent der hedder aspSmartupload. Jeg har ikke tidligere haft problemer med scriptet. Men nu påstår en af mine kunder at han ikke kan uploade fra hans computer. Kan det være en firewall der blokerer for upload gennem port 80?
Avatar billede itryed Nybegynder
11. november 2003 - 10:22 #1
Ja der kan godt blokkes for Upload på port 80.

Skal det ind eller ud fra dit netværk??
Avatar billede koldstar Nybegynder
11. november 2003 - 10:25 #2
Han har problemer 2 steder:

- Det ene sted sidder han i et netværk.
- Det andet sted er hans private opkobling men hvor han ved han har en softwarefirewall..

Men jeg må jo bare gå ud fra at det er det...
Avatar billede itryed Nybegynder
11. november 2003 - 10:29 #3
Det kan meget vel være hans software firewall der lukker for det.
Med mindre han har åbnet for port 80 i den, kommer der (forhåbenlig) ikke noget igennem.
Avatar billede koldstar Nybegynder
11. november 2003 - 10:43 #4
okay. tak.