Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2003 - 20:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

side til memolabel.dk

Har fået til opgave at lave en ny side til memolabel.dk
Dette skal foregå i Frontpage.
Ejeren af mamolabel.dk har en ide om at siden designmæssigt skal ligne www.je-lingerie.dk

Hvordan griber jeg dette an?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2003 - 20:58 #1
P.s. der må ikke blive tale om at låne fra kildekoden, da siden skal bygges op fra bunden.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 21:02 #2
Du kunne jo evt. starte med at kigge i de temaer der følger med FP og så se om ikke et af dem ligner nogenlunde.

Eller er det ikke det du er ude efter?
Avatar billede keysersoze Guru
10. november 2003 - 21:15 #3
Først og fremmest ville jeg prøve at overtale kunden til at undgå FrontPage - det er kun dårlig kode man får derfra... dernæst ville jeg prøve at overtale kunden til at man kan komme op på et lidt højere niveau end je-lingerie!!!

Hvis ingen af de ting kan lade sig gøre, ja så er det sådan set bare at gå i gang - FrontPage er så simpelt at bruge, så har man først en design-idé at gå ud fra så serverer FP det næsten på et sølvfad for en. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2003 - 21:20 #4
keysersoze> er klar over at koden fra frontpage ikke er den bedste :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. november 2003 - 21:27 #5
Nu må du snart bestemme dig.. er det:
memolabel.dk (mEmo)
eller
mamolabel.dk (mAmo)

Er det til dig selv? (hæhæhæ)

..beskrivelse af memolabel.dk :
Hvad er memolabel?

Memolabel er et armbånd lavet til børn - eller andre, der ikke selv kan oplyse sit navn, telefon nr. eller har svært ved at huske sin ferieadresse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2003 - 21:28 #6
hehe - det er memolabel.dk :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2003 - 21:29 #7
P.s. denne gang vil jeg muligvis have credits til at stå på siden...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. november 2003 - 21:40 #8
Det første du nok skal kigge på, er indhold.
Som jeg kan se det lige nu, kan hele deres indhold være på en side (forsiden).
Det er nok ikke en god ide at bruge frames med så lidt indhold.

- Du kunne evt have kontakt info på en kontakt.htm.
- Instrukserne med billederne kan du også have på en side for sig selv.
- Disclaimeren på disclaimer.htm.
- Copyright sættes op på en pænere måde, og evt reduceres.
- En anden skrift ville være bedre, f.eks. font: Tahoma, størrelse: 12px.
Avatar billede ludacris Nybegynder
19. november 2003 - 21:49 #9
Hvis frontpage ikk er godt, hvad er så godt ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. november 2003 - 23:35 #10
Dreamweaver skulle være meget bedre end Frontpage.
Jeg har dog ikke prøvet det (bruger notepad, TWS, EditPlus, o.lign..)
Avatar billede keysersoze Guru
19. november 2003 - 23:50 #11
dreamweaver er klart bedre - frontpage har været decideret umuligt at lave noget som helst korrekt i. Jeg har hørt at MS vil til at gøre FP til et værktøj selv professionelle vil kunne benytte, men det er altså en gang i fremtiden... som det er lige nu er FP en nogenlunde måde at komme i gang med at lære de mest elementære ting, men det er på ingen med et program hverken professionelle eller halv-gode IT-folk kan benytte...

De klart bedste redskaber er notepad-lignende ting - altså rent tekstbaserede ting, Med HomeSite og InterDev som de nok bedste
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2003 - 10:47 #12
Nu går spørgsmålet ikke på om hvad program der er bedst. Vel?
Ved godt det er bedst at programmere fra bunden af via notepad el. lign. men dette er ikke en option.