Avatar billede jannc Nybegynder
10. november 2003 - 18:47 Der er 9 kommentarer

Menuen start

Når man trykker på start i XP, i toppen af startmenuen, skriver den navnet på den som er logget på. Hvor finder man den tekststreng i registreringsdatabasen, hvis man vil have f.eks skrevet maskinnavnet.
Avatar billede resten Nybegynder
10. november 2003 - 18:52 #1
Er det navnet på pcen du mener ?

Start-kør-skriv regedit-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

Og her ændre du det :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
10. november 2003 - 18:56 #2
Det er jeg ret sikker på du ikke kan. Det er indprogrammeret i Windows, at den snupper brugernavnet og skriver det i menuen.
Avatar billede squashguy Nybegynder
10. november 2003 - 19:00 #3
Avatar billede flintstone Novice
10. november 2003 - 22:16 #4
Kan du ikke bare logge på med maskinnavnet?
Det ville da være lidt lettere.
S'føli som Admin.
Avatar billede jannc Nybegynder
11. november 2003 - 09:07 #5
Jeg vil have at ved siden af username, skal der stå computername.
Avatar billede flintstone Novice
11. november 2003 - 16:26 #6
Her står dit username. Så kan du jo prøve at tilføje noget selv.

HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Active Setup > Installed Components
> 44BBA840.......

Den med tallene(det hedder folderen på min pc), men check din egen for en sikkerheds skyld.
Avatar billede flintstone Novice
11. november 2003 - 16:27 #7
Står også i HKEY_USERS, men mon ikke det skifter selv. Det tror jeg det gør.
Avatar billede flintstone Novice
11. november 2003 - 16:31 #8
Eller prøv at søge på det navn du logger på med og find de forskellige steder.
Så kan du jo selv vurdere om du vil skifte det ud.
Avatar billede jannc Nybegynder
12. november 2003 - 11:49 #9
Jeg har prøvet at ændre alle steder i registreringsdatabasen, hvor mit navn figurerer. Og ingen af stederne har det ændret det ønskede.
Da jeg ændrede i HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Active Setup > Installed Components
> 44BBA840.......  , og genstartede, så stod der det samme som inden jeg ændrede det.