Avatar billede candymaniac Nybegynder
09. november 2003 - 18:36 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

hvordan ser jeg billederne?

HJÆLP.........
Jeg har fået en CD fra en ven. Den indeholder billeder taget på hans digitalkamera og derefter brændt ned på CD.
CD'en indeholder følgende mapper:

cdi
ext
mpegav
segment
vcd

Jeg kan se at billedfilrne ligger i mappen "segment" der er 48 filer der har extensionen .dat f.eks item0033.dat

der er ingen exefil på cd'en og jeg kan ikke finde en viewer der kan læse filerne. Hvad gør jeg?
Avatar billede hcm Nybegynder
09. november 2003 - 18:37 #1
Det lyder som om den det er en VCD (Video CD). Har du en DVD player installeret på din maskine? Eller har du en DVD afspiller, du kan prøve at smide den i?
Avatar billede hcm Nybegynder
09. november 2003 - 18:38 #2
Måske kan du omdøbe .dat filerne til .jpg
Det virker ofte ved videofiler, og det kan da ikke skade at prøve...
Avatar billede hcm Nybegynder
11. november 2003 - 18:59 #3
Virkede det?
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2003 - 17:15 #4
lukketid candymaniac eller ?
Avatar billede hcm Nybegynder
29. november 2003 - 14:23 #5
Lukketid?
Avatar billede bleze Nybegynder
14. december 2003 - 01:17 #6
hcm, du kan da ikke omdøbe til jpg.. dat filerne er en art mpeg1 filer...
prøv evt www.vcdgear.com programmet, det kan lave dat om til mpeg....

problemet med dat filerne er at billeder nu ligger som video i en opløsning på 352*288 pixels hvilket er 0.1 mpixel!  De er derfor kun anvendelige på et TV og intet andet....
Avatar billede hcm Nybegynder
27. januar 2004 - 22:19 #7
bleze > Jeg har gjort det med video filer fra VCD'er, og det virker fint, derfor mit forslag..
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2004 - 15:14 #8
Lukketid?