Avatar billede jinxx Nybegynder
09. november 2003 - 17:06 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvor er IIS?

Jeg har lige skiftet fra w2k til XP PRO DK og har installeret IIS. Det virker sådan set også, men ikke helt perfekt endnu.

Jeg mangler at ændre nogle præferencer i opsætningen fx. default startfiler index.asp, index.htm etc etc.

Men jeg kan ikke finde IIS på min computer. I w2k lå PWS under kontrol panel > Administration > PWS. Hvor ligger IIS? Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2003 - 17:08 #1
Højreklik på denne computer, vælg administrer og så er den nede under service og tjenester.
Avatar billede keysersoze Guru
09. november 2003 - 17:08 #2
allerførst skal den installeres hvis det ikke allerede er gjort;

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion2a.asp
Avatar billede fixxxer Nybegynder
09. november 2003 - 17:08 #3
Under kontrolpanelet > Administration > Internet service manager
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2003 - 17:09 #4
keysersoze >> "og har installeret IIS."  :-)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
09. november 2003 - 17:09 #5
så er mit et svar :)
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2003 - 17:10 #6
Det er mit også
Avatar billede jinxx Nybegynder
09. november 2003 - 17:22 #7
hmmmmm takker for de hurtige svar. Men det er ikke helt nok endnu.

Fixxxer > der er ikke noget der hedder Internet Service MAnager under adminstration.... (men det ER installeret!)
Bertie > jeg fandt IIS adm under Tjenester og Programmer. Men der kan jeg ikke ændre nogle indstillinger, men der henvises til C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe og det er og så meget godt. Men når jeg starter filen (inetinfo.exe) sker der ikke en skid....! Hmmmm mystisk.....

Nogen gode ideer?
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2003 - 17:25 #8
Det lyder meget mystisk at du ikke kan ændre noget, har du prøvet at højreklikke på default website og vælge egenskaber, så skulle du gerne få en masse faneblade op hvor du kan "pille"
Avatar billede jinxx Nybegynder
09. november 2003 - 17:27 #9
Hvis jeg højreklikker på wwwroot så får jeg nogle flere faneblade, ja. Men jeg kan stadig ikke tilføje default sider som index.asp o.lign nogle steder
Avatar billede fixxxer Nybegynder
09. november 2003 - 17:28 #10
det er nok fordi jeg sidder med en engelsk sproget udgave af windows 2000.

jeg har dog engang oplevet at jeg har installeret IIS, for at finde ud af at kolbøttefabrikken Windows, ikke var helt enig, og så måtte jeg afinstallere, genstart, installere, genstart... men så virkede det også :)
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2003 - 17:29 #11
Nej ikke på wwwroot men Default Website under tjenester og programmer.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
09. november 2003 - 17:29 #12
nu skrev du at du brugte PWS før. der er en del forskelle på IIS og PWS, så det er måske fordi det er noget anderledens end det du er vant til ?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
09. november 2003 - 17:30 #13
jeg lavede engang en guide til IIS som du måske vil læse.
Avatar billede jinxx Nybegynder
09. november 2003 - 17:30 #14
bertie... ok! snupper et kig

fixxxer > ja det siger sig selv, men der skulle stdig være nogle muligheder ;-)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
09. november 2003 - 17:30 #15
Avatar billede jinxx Nybegynder
09. november 2003 - 17:31 #16
fixxer > kom med den!!! :-)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
09. november 2003 - 17:32 #17
den er der :)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
09. november 2003 - 17:33 #18
den omhandler også nogle emner til hvordan man får den til at virke på nettet, jeg tror jeg skal se at få skrevet en ny snart :)
Avatar billede jinxx Nybegynder
09. november 2003 - 17:34 #19
fixxxer > jeg siger tak, men den er lidt svært af bruge, da jeg ikke kan åbne det "program" :-o
Avatar billede jinxx Nybegynder
09. november 2003 - 17:35 #20
bertie > der er ikke noget der hedder default Website.... ????
Avatar billede fixxxer Nybegynder
09. november 2003 - 17:37 #21
ja, men så må jeg nok anbefale dig den tunge vej jeg måtte gå, at afinstallere skidtet og installere igen.

husk på at når du installere et, skal du have have Internet Information Services-snap-in med (den får du frem når du i Guien Windows-komponenter, fra Tilføj/fjern programmer, dobbeltklikker på IIS (Internet Information Services))
Avatar billede jinxx Nybegynder
09. november 2003 - 21:30 #22
Ja, der er nok ikke andet for... Jeg kigger på det.... du fik lige 15p for din vejledning!
Avatar billede fixxxer Nybegynder
09. november 2003 - 21:31 #23
ok takker :)