Avatar billede erik8085 Nybegynder
07. november 2003 - 18:21 Der er 10 kommentarer

hvordan skjule javascript

Er der nogen der kender en måde til at skjule et javascript ??

Jeg står i en situation hvor jeg har brug for at koden ikke straks bliver kopiet.

hilsen Erik
Avatar billede mm12010 Nybegynder
07. november 2003 - 18:25 #1
sådan?

/*
din kode her
*/
Avatar billede mm12010 Nybegynder
07. november 2003 - 18:26 #2
Avatar billede solom Nybegynder
07. november 2003 - 18:38 #3
du kan ligge dine JavaScripts i en fil og så reffere den fra din side i stedet for at skrive den direkte i HTML koden med
<script type="text/javascript" src="mineScripts.js"></script>
Avatar billede ztyxx Nybegynder
07. november 2003 - 18:47 #4
et javascript kan du ikke skjule, det vil altid kunne findes med wiev source
Avatar billede solom Nybegynder
07. november 2003 - 19:09 #5
jeg kan se at mit svar kom til at stå som kommentar :)
Avatar billede solom Nybegynder
08. november 2003 - 14:52 #6
erik8085: er du tilfreds med svaret? accepter/afvis tak!
Avatar billede o-zone Nybegynder
10. november 2003 - 01:34 #7
erik8085: accepter solom's svar, så spørgsmålet biver lukket :)
Clientside javascript bliver afviklet på klientmaskinen, dvs. uanset om du indlejrer det i selve html-dokumentet, eller "gemmer" det i en ekstern fil, skal det ALTID være tilgængeligt for klientmaskinen, og dermed er det nødvendigvis også tilgængeligt for brugerne.

Det er sådan clientside javascript fungerer på godt og ondt! Hvad er det i øvrigt der er så farligt at det ikke må kopieres? :?
Avatar billede o-zone Nybegynder
10. november 2003 - 01:36 #8
og det var jo altså "...spørgsmålet bLiver lukket" - jeg er lidt forkølet for tiden! ;-)
Avatar billede erik8085 Nybegynder
11. november 2003 - 17:49 #9
Jeg er lige blevet lidt utilfreds med jeres svar :-), fordi jeg har fået en ide der skal prøves.
Avatar billede erik8085 Nybegynder
12. november 2003 - 11:54 #10
Det er lykkedes for mig at skjule javascript, dvs scriptet kan ikke kopieres.
Hvis nogen er interesseret så ring 2015 3553.
Det er lidt kompliceret at forklare. Det er noget med at bruge en smule cgi.bin ...