Avatar billede noem Nybegynder
06. november 2003 - 18:25 Der er 11 kommentarer

frames og border

hej jeg har et lille problem

validator.w3.org siger at border ikke kan bruges i <frameset> men hvis jeg fjerner den lave MSIE en hvis border mellem de 2 frames... jeg har også prøvet med style="border: 0;", men stadigvæk ikke noget held... nogle der har en ide om hvad attribute jeg kan benytte istedet ?

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2F80.196.128.194%2Fsesco%2Findex.html&charset=%28detect+automatically%29&doctype=XHTML+1.0+Frameset
Avatar billede mr_bacardi Nybegynder
06. november 2003 - 18:28 #1
du kan benytte frameborder i stedet for border ;)
Avatar billede gil-galad Nybegynder
06. november 2003 - 18:36 #2
skal et framesæt ikke sættes ind i <body>?!
Avatar billede mr_bacardi Nybegynder
06. november 2003 - 18:38 #3
nej, det skal faktisk sættes ind i et dokumentet uden body ellers så i hvert fald før body
Avatar billede noem Nybegynder
06. november 2003 - 18:50 #4
jeg har også prøvet med frameborder, og der kommer hvidt mellemrum mellem frames aligevel.. (det virker i mozilla men ikke ie)
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
06. november 2003 - 18:51 #5
ehM noem... på det link du har der står jo løsningen ??
Avatar billede noem Nybegynder
06. november 2003 - 18:55 #6
noem kigger fortvivlet på siden...

hvis det er "DOCTYPE Override in effect!" du tænker på, så er det ikke noget med det at gøre..
ellers kan jeg ikke lige se hvor løsningen er
Avatar billede mr_bacardi Nybegynder
06. november 2003 - 19:12 #7
Du bruger marginwidth og marginheight, de skal være 0 hvis du vil undgå "mellemrummet"
Avatar billede noem Nybegynder
06. november 2003 - 19:24 #8
nu står marginwidth og marginheight til 0 og jeg har fjernet border fra <frameset>... men det hjælper stadigvæk ikke.. nu kan jeg få mit dokument valideret men det hvide mellemrum er der stadigvæk :
Avatar billede mr_bacardi Nybegynder
06. november 2003 - 19:38 #9
aner ikke hvorfor så, bruger ikke frames, de er blevet til et "hade-objekt"
Avatar billede noem Nybegynder
06. november 2003 - 19:58 #10
:/
Avatar billede janegil Nybegynder
07. november 2003 - 10:31 #11
Selv en ayatollah som meg, vil heller at siden skal fungere, enn at den skal valideres.

Så du skriver en kommentar til oss ayatollaher, om at du vet at border="0" er ulovlig, men at det er nødvendig for at IE skal fungere. Ulovlige attributter skal ignoreres, så de gjør ingen skade, ut over at de kan forvirre forfatteren. Så du skal kontrollere (som du nok har gjort?) at den 'korrekte' siden ser ut som du vil ha den i Mozilla og Opera, deretter setter du den ulovlige attributten på plass igjen.

Men se til å rette DOCTYPE, ok? Det er helt unødvendig støy fra validatoren.