Avatar billede farout Nybegynder
06. november 2003 - 04:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hente xml til en asp side med vb

hejsa jeg vil lige spørge hvilken kode jeg skal bruge for at hente entrys i en xml side til en asp. side, eller bare en alm. html. lad os sige jeg bare vil have id1 navn.

<?xml version="1.0" standalone="yes"?>
<Orders>
  <Order>
    <ID>1</ID>
        <Navn>jens jensen</Navn>
      </Order>
  <Order>
    <ID>2</ID>
        <Navn>Karl Smart</Navn>
  </Order>
</Orders>
Avatar billede farout Nybegynder
06. november 2003 - 04:20 #1
håber jeg har skrevet spørgsmålet tydeligt nok :o)
Avatar billede omen Nybegynder
06. november 2003 - 06:04 #2
Er det VB eller VB.NET?
Avatar billede farout Nybegynder
06. november 2003 - 13:20 #3
Både vb og vb.net er fint med mig, forskellen er overskuelig :o)
Avatar billede omen Nybegynder
14. november 2003 - 23:12 #4
Ikke helt! VB.NET understøtter fuldt ud XML, og har både funktioner til at læse og skrive XML, mens VB ikke har en anelse om hvad det er, hvor du så er nødsaget til selv fortælle VB hvad det er, hvordan det fungere osv! Det bliver ikke helt lidt!
Avatar billede farout Nybegynder
15. november 2003 - 01:24 #5
Nej men vil du skæntes om Dialekter, eller vil du svare på spørgsmålet? du kan jo bare svare i vb.net hvis det er nemmest for dig, på forhånd tak :o)
Avatar billede omen Nybegynder
15. november 2003 - 03:33 #6
Nej jeg gider ikke lægge et svar, da jeg nok ikke kan hjælpe dig!
Men for VB.NET, så søg på XmlSerializer, XmlTextReader og XmlTextWriter på MSDN! Så kan du lære det i VB.NET! Der er det næsten smertefrit!
Avatar billede farout Nybegynder
15. november 2003 - 13:51 #7
dit problem er at du ikke fatter noget, så en anden gang, lad dog være med at kommentere på noget du alligevel ikke ved noget om.

Eod.
Avatar billede omen Nybegynder
15. november 2003 - 17:04 #8
Err... hvad der nu får dig til at sove om natten!