Avatar billede klestrup Nybegynder
05. november 2003 - 22:43 Der er 55 kommentarer og
2 løsninger

Forhindre uønskede mails og pop-ups

Jeg modtager dagligt ca. 20 reklame-mails og andre uønskede mails. Samtidig er jeg død-træt af pop-ups, hvor man skal passe på, hvordan man lukker dem ned for ikke at acceptere et eller andet som kan give uønskede følger eller opsnuse min mailadresse.
Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede fromsej Praktikant
05. november 2003 - 22:47 #1
For at holde skidtet ude af din PC, kan du hente flg. programmer:
Spywareblaster, Spywareguard, IE-Spyad og Empty Temp Folders, dem finder du, sammen med danske vejledninger her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Læs især om IE-Spyad, så du får det fulde udbytte af dette lille geniale program.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede fromsej Praktikant
05. november 2003 - 22:51 #2
http://www.fm-lab.de/exoops/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=11
Spamhilator er et godt freeware antispam program.
Avatar billede klestrup Nybegynder
05. november 2003 - 22:56 #3
Hej fromsej.
Det var også dig, der hjalp mig lidt i går, hvor arlet guidede mig til at installere netop de ovenstående programmer og slette nogle filer, men det bliver ved med at vrimle med uønskede mails, så der må være nogle huller i programmerne?
Avatar billede fromsej Praktikant
05. november 2003 - 22:59 #4
Kom lige med et link til det andet spørgsmål, så må vi se om vi ikke kan løse det.
Avatar billede klestrup Nybegynder
05. november 2003 - 23:03 #5
Vil en firewall hjælpe i dette spørgsmål? Jeg har været inde og læse flere diskussioner på Eksperten om hvilken firewall der var den bedste, men det er der jo delte meninger om. Jeg har en helt nu McAfee liggende, - er der nogen, der kan svare mig på om den er god i mit tilfælde, for så vil jeg installere den? Jeg vil jo helst ikke have nogen konflikter med mit system (winME, Outlook, NAV osv.)
Avatar billede klestrup Nybegynder
05. november 2003 - 23:07 #6
OK, min overskrift var "Har jeg en hacker?"
Avatar billede fromsej Praktikant
05. november 2003 - 23:07 #7
Jeg har fundet det.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
05. november 2003 - 23:08 #8
Avatar billede fromsej Praktikant
05. november 2003 - 23:27 #9
Du kan roligt installere den Firewall, men det ændrer ikke på uønsket Mail, det kam Spamhilator klare for dig.
Husk aldrig åbne de mails.
Avatar billede klestrup Nybegynder
05. november 2003 - 23:29 #10
Mit problem er, at Spybot viser, at jeg ikke har nogen "bots" og jeg ikke ved hvad jeg tør slette i HijackThis!
Avatar billede klestrup Nybegynder
05. november 2003 - 23:33 #11
Jeg har tit spekuleret over hvordan jeg undgår at åbne en mail for at slette den, for den er jo faktisk åbnet, idet jeg markerer den og trykker delete? Mener du ikke, at det er de vedhæftede filer, jeg ikke må åbne, for det er vel dem, der kan indeholde en virus?
Avatar billede fromsej Praktikant
05. november 2003 - 23:38 #12
JO, dem må du slet ikke åbne, du kan indstille dit mailprogram så det ikke åbner mails automatisk, bruger du Outlook eller Outlook Express?
Hijackthis loggen fik du da tjekket igår, men vi kan da godt tage en mere, hvis du vil.
Avatar billede klestrup Nybegynder
05. november 2003 - 23:43 #13
Jeg bruger Express, men jeg prøver lige at finde ud af hvordan jeg slår den fra.
Jeg ved ikke om det er nødvendigt at checke loggen, men her er den:

Logfile of HijackThis v1.97.3
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ATI2EVXX.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SSDPSRV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\STMGR.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ATIPTAXX.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\TEXTBRIDGE CLASSIC 2.0\BIN\INSTANTACCESS.EXE
C:\PROGRAMMER\REAL\REALPLAYER\REALPLAY.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON ANTIVIRUS\NAVAPW32.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON ANTIVIRUS\POPROXY.EXE
C:\WINDOWS\RunDLL.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM\BRMFRSMG.EXE
C:\PROGRAMMER\MESSENGER\MSMSGS.EXE
C:\PROGRAMMER\CALCHECK.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\SGMAIN.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\SGBHP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WBEM\WINMGMT.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\PROGRAMMER\OUTLOOK EXPRESS\MSIMN.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RNAAPP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\TAPISRV.EXE
C:\PROGRAMMER\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE

O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\DLPROTECT.DLL
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1030,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCHealth] C:\WINDOWS\PCHealth\Support\PCHSchd.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] Atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InstantAccess] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\INSTAN~1.EXE /h
O4 - HKLM\..\Run: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\REGIST~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Programmer\Real\RealPlayer\realplay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [RealJukeboxSystray] "C:\PROGRAMMER\REAL\REALJUKEBOX\tsystray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [Tray Temperature] C:\PROGRAMMER\AWS\MINIBUG.EXE 1
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Auto-Protect] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAPW32.EXE /LOADQUIET
O4 - HKLM\..\Run: [Norton eMail Protect] C:\Programmer\Norton AntiVirus\POPROXY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [xBrotherMeCom] C:\BRME\BrMeCom.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Programmer\Brother\BRMFLPRO\SetDefPrt.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ATIPOLAB] ati2evxx.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\REGIST~1.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SSDPSRV] C:\WINDOWS\SYSTEM\ssdpsrv.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [*StateMgr] C:\WINDOWS\System\Restore\StateMgr.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar Display Controls] RunDLL deskcp16.dll,QUICKRES_RUNDLLENTRY
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\PROGRA~1\MESSEN~1\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Washer Pro] C:\PROGRAMMER\INTERNET WASHER PRO\IW.exe min
O4 - Startup: Ulead Photo Express 3.0 SE Calendar Checker.lnk = C:\Programmer\CalCheck.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O9 - Extra button: Real.com (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .mov: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin.dll
O12 - Plugin for .mpeg: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin4.dll
O12 - Plugin for .mp3: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin5.dll
O12 - Plugin for .wav: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin2.dll
O12 - Plugin for .asp: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .mid: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .swf: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin7.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00600BD00042} - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibpib100.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00613BD10042} - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibp1310ib100.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00614BD00042} - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibp1400ib100.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00614BD01042} - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibp1401ib100.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00615BD00042} - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibp1500ib100.cab
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {7A32634B-029C-4836-A023-528983982A49} (MSN Chat Control 4.2) - http://fdl.msn.com/public/chat/msnchat42.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00617BD00042} (Sparekassen Sj‘lland Internet Bank) - https://www.spks.dk/ssparvestibp1700ib100.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37642.4848726852
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00620BD00042} (Sparekassen Sj‘lland Internet Bank) - https://www.spks.dk/ssparvestibp2000ib100.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00625BD00042} (Sparekassen Sj‘lland Internet Bank) - https://www.spks.dk/ssparvestibp2500ib100.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
05. november 2003 - 23:45 #14
Funktioner=>Indstillinger=>Læsning, fjern flueben i Hent automatisk meddelelser.
Avatar billede klestrup Nybegynder
05. november 2003 - 23:47 #15
Hvor F.. slår jeg den funktion fra?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. november 2003 - 00:05 #16
For at undgå at læse mail med det samme. Gå i vis - layout - fjern fluebenet i vis indholdsrude.

Og så tjekker jeg lige din log. Der går lige lidt tid før jeg er klar med resultat
Avatar billede klestrup Nybegynder
06. november 2003 - 00:08 #17
Tak, den har jeg ledt efter i flere måneder!
Avatar billede klestrup Nybegynder
06. november 2003 - 00:16 #18
Er Spamhilator et shareware-produkt og hvor finder jeg den originale og nyeste version?
Avatar billede klestrup Nybegynder
06. november 2003 - 00:27 #19
Tak, jeg spekulerer på om I (fromsej + aovergaard) sidder samme sted,når fromsej skriver "vi" og I begge står på pointlisten?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. november 2003 - 00:28 #20
Velbekommen. Den indoktrinerer jeg altid mine kursister, til straks at ændre til ovensående.

Du har faktisk en helt ren log. Der er nogle ting som ligger og starter op i run, og som kun "sluger" dine kræfter, så dem kan du stoppe hvis du vil.

Start
Kør
Skriv: msconfig
Fanebladet start
Fjerne vingen ud for disse:
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Programmer\Real\RealPlayer\realplay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [RealJukeboxSystray] "C:\PROGRAMMER\REAL\REALJUKEBOX\tsystray.exe"

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=488
Her kan du læse om Spamhilator på dansk, samt downloade programmet.
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SSDPSRV] C:\WINDOWS\SYSTEM\ssdpsrv.exe
O4 - Startup: Ulead Photo Express 3.0 SE Calendar Checker.lnk = C:\Programmer\CalCheck.exe
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. november 2003 - 00:31 #21
Fromsej og jeg selv er to hovederne (vi er 4)bag spywarefri.dk Vi sidder ikke samme sted, afstanden mellem os er for stor, men vi er hele tiden i kontakt med hinanden.

Aovergaard/TeamSpywarefri
Avatar billede klestrup Nybegynder
06. november 2003 - 00:32 #22
Undskyld, jeg overså at fromsej allerede havde lagt adressen på Spamhilator, - jeg er vist ved at være for træt til at sidde her. Hvad mener du iøvrigt med *S*?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. november 2003 - 00:33 #23
*S* betyder et lille smil til dig.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. november 2003 - 00:37 #24
Vi kalder altid på hinanden, hvis vi ved at den anden er (klogere) og fromsej kaldte på mig, fordi han godt vidste, at jeg kunne give dig svar, på det med Outlook. Havde det nu været noget om hardware, så var det mig som havde kaldt på ham. Og vi kan begge det der med Hijackthis. Derfor er Spywarefri stærk, vi er alle bedst til noget forskelligt, og supplerer hinanden rigtig godt.

Håber det
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. november 2003 - 00:38 #25
Hov kom til at sende.

Håber det var svar nok til dig. *S*
Avatar billede klestrup Nybegynder
06. november 2003 - 00:40 #26
Tak, jeg prøver at gå i msconfig.
Har I selv lavet nogle af programmerne på Spywarefri.dk eller er de hentet andetsteds? Man kunne jo godt forestille sig at I ved hjælp af Ekspert-brugernes indsendte logs kunne opdatere programmerne?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. november 2003 - 00:48 #27
Der er jo ikke nogen grund til selv at lave programmer, når der er lavet nogle i forvejen som er eminente. Vi lægger ikke et hvilket som helst program på vores liste over gode programmer. Alle bliver først tjekket grundigt på kryds og tværs for snavs, før vi giver dem videre til jer. Vi / jeg skriver selv alle vores danske manualer til de programmer, som vi syntes er rigtig gode, da vi ved at der er mange brugere, som ikke forstår udenlandsk. Derudover, har vi da også selv lavet lidt, men det er mere de ting som du kan ligger i host, ikke desideret programmer. Ingen af os er programører, men vi er alle ivrige i at bekæmpe utøj, og hjælpe andre med at komme af med samme.
Vi kan ikke bruge Ekspert-brugernes indsendte logs til andet end at få dem gjort rene igen.
Avatar billede klestrup Nybegynder
06. november 2003 - 00:58 #28
OK, tak for alt. Jeg har lige læst anmeldelserne på Spamhilator. Tror jeg installerer den i morgen. Nu vil jeg se dyner ´O`
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. november 2003 - 01:03 #29
Det er vist heller ikke for tidligt jeg går samme vej. Husk at lukke dit spørgsmål igen, når du er helt færdig. *S* Godnat sov godt
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. januar 2004 - 16:46 #30
klestrup kommer sansynligvis snart herind - http://www.eksperten.dk/spm/455535
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. januar 2004 - 19:17 #31
Jeg har nu op til flere gange accepteret pointene til fromsej og aovergaard i dette spørgsmål, hvorfor bliver det så ikke afsluttet?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. januar 2004 - 19:18 #32
Du skal først markere navnene :)
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. januar 2004 - 19:20 #33
Tak, det hjalp, så forstår jeg bedre. Undskyld!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. januar 2004 - 19:22 #34
Så kan du måske endelig få afsluttet de andre :o)
Avatar billede fromsej Praktikant
23. januar 2004 - 19:23 #35
Klestrup>>Kom bare med din nye log, så klarer vi lige den.*S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. januar 2004 - 19:26 #36
Der kan du se klestrup - når bare man bli'r ved og ved og ved og .....  :o)
Nej *GG* - sory. Selvfølgelig skal du ha' løst dine probs. (o;
Hej "fromsej"
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. januar 2004 - 19:33 #37
I må meget undskylde alt det postyr, jeg skal nok afslutte alt hvad jeg har, -her er min logfile:

Logfile of HijackThis v1.97.3
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ATI2EVXX.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SSDPSRV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\STMGR.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ATIPTAXX.EXE
C:\PROGRAMMER\TEXTBRIDGE CLASSIC 2.0\BIN\INSTANTACCESS.EXE
C:\PROGRAMMER\REAL\REALPLAYER\REALPLAY.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON ANTIVIRUS\NAVAPW32.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON ANTIVIRUS\POPROXY.EXE
C:\WINDOWS\RunDLL.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM\BRMFRSMG.EXE
C:\PROGRAMMER\MESSENGER\MSMSGS.EXE
C:\PROGRAMMER\CALCHECK.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\SGMAIN.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\SGBHP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RNAAPP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\TAPISRV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\PROGRAMMER\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.008i.com/search.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.008i.com/search.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.008i.com/search.html
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\DLPROTECT.DLL
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1030,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCHealth] C:\WINDOWS\PCHealth\Support\PCHSchd.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] Atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InstantAccess] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\INSTAN~1.EXE /h
O4 - HKLM\..\Run: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\REGIST~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Programmer\Real\RealPlayer\realplay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [RealJukeboxSystray] "C:\PROGRAMMER\REAL\REALJUKEBOX\tsystray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [Tray Temperature] C:\PROGRAMMER\AWS\MINIBUG.EXE 1
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Auto-Protect] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAPW32.EXE /LOADQUIET
O4 - HKLM\..\Run: [Norton eMail Protect] C:\Programmer\Norton AntiVirus\POPROXY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [xBrotherMeCom] C:\BRME\BrMeCom.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Programmer\Brother\BRMFLPRO\SetDefPrt.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ATIPOLAB] ati2evxx.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\REGIST~1.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SSDPSRV] C:\WINDOWS\SYSTEM\ssdpsrv.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [*StateMgr] C:\WINDOWS\System\Restore\StateMgr.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar Display Controls] RunDLL deskcp16.dll,QUICKRES_RUNDLLENTRY
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\PROGRA~1\MESSEN~1\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Washer Pro] C:\PROGRAMMER\INTERNET WASHER PRO\IW.exe min
O4 - HKCU\..\Run: [MicroSys-CheckAjour] C:\Programmer\Micro-Sys Software\Ajour\ChkAjour.exe
O4 - Startup: Ulead Photo Express 3.0 SE Calendar Checker.lnk = C:\Programmer\CalCheck.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Startup: ChkAjour.lnk = C:\Programmer\Micro-Sys Software\Ajour\ChkAjour.exe
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O9 - Extra button: Real.com (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .mov: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin.dll
O12 - Plugin for .mpeg: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin4.dll
O12 - Plugin for .mp3: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin5.dll
O12 - Plugin for .wav: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin2.dll
O12 - Plugin for .asp: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .mid: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .swf: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin7.dll
O12 - Plugin for .aif: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin2.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00600BD00042} - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibpib100.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00613BD10042} - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibp1310ib100.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00614BD00042} - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibp1400ib100.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00614BD01042} - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibp1401ib100.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00615BD00042} - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibp1500ib100.cab
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {7A32634B-029C-4836-A023-528983982A49} (MSN Chat Control 4.2) - http://fdl.msn.com/public/chat/msnchat42.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00617BD00042} (Sparekassen Sj‘lland Internet Bank) - https://www.spks.dk/ssparvestibp1700ib100.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37642.4848726852
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00620BD00042} (Sparekassen Sj‘lland Internet Bank) - https://www.spks.dk/ssparvestibp2000ib100.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00625BD00042} (Sparekassen Sj‘lland Internet Bank) - https://www.spks.dk/ssparvestibp2500ib100.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
Avatar billede fromsej Praktikant
23. januar 2004 - 20:02 #38
Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.008i.com/search.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.008i.com/search.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.008i.com/search.html

O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\REGIST~1.EXE
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
---------------------------------------
Kender du? ellers slettes.Kig nøje efter i stifinder.
O4 - HKLM\..\Run: [InstantAccess] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\INSTAN~1.EXE /h
O4 - HKLM\..\Run: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\REGIST~1.EXE

---------------------------------------
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

---------------------------------------
Slettes i fejlsikret.Hvis du ikke kender dem.
C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\INSTAN~1.EXE /h
C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\REGIST~1.EXE
---------------------------------------
Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
Jeg kan se du har installeret spywareguard, holder du den opdateret?
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. januar 2004 - 20:34 #39
Spywaregiude er opdateret for nylig. Jeg har genkendt de to filer du nævner fra programmet Textbridge, der er et OCR-program, så der skulle vel ikke være noget? Ved genstart dukker stadig en besked fra SpywareGuide browser protection op: Your search bar has been changed to http:{{www.008i.com/search.html".

Her er min nye log:Logfile of HijackThis v1.97.3
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ATI2EVXX.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SSDPSRV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\STMGR.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ATIPTAXX.EXE
C:\PROGRAMMER\TEXTBRIDGE CLASSIC 2.0\BIN\INSTANTACCESS.EXE
C:\PROGRAMMER\REAL\REALPLAYER\REALPLAY.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON ANTIVIRUS\NAVAPW32.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON ANTIVIRUS\POPROXY.EXE
C:\WINDOWS\RunDLL.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM\BRMFRSMG.EXE
C:\PROGRAMMER\MESSENGER\MSMSGS.EXE
C:\PROGRAMMER\CALCHECK.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\SGMAIN.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\SGBHP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RNAAPP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\TAPISRV.EXE
C:\PROGRAMMER\OUTLOOK EXPRESS\MSIMN.EXE
C:\PROGRAMMER\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE

O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\DLPROTECT.DLL
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1030,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCHealth] C:\WINDOWS\PCHealth\Support\PCHSchd.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] Atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InstantAccess] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\INSTAN~1.EXE /h
O4 - HKLM\..\Run: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\REGIST~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Programmer\Real\RealPlayer\realplay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [RealJukeboxSystray] "C:\PROGRAMMER\REAL\REALJUKEBOX\tsystray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [Tray Temperature] C:\PROGRAMMER\AWS\MINIBUG.EXE 1
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Auto-Protect] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAPW32.EXE /LOADQUIET
O4 - HKLM\..\Run: [Norton eMail Protect] C:\Programmer\Norton AntiVirus\POPROXY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [xBrotherMeCom] C:\BRME\BrMeCom.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Programmer\Brother\BRMFLPRO\SetDefPrt.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ATIPOLAB] ati2evxx.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SSDPSRV] C:\WINDOWS\SYSTEM\ssdpsrv.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [*StateMgr] C:\WINDOWS\System\Restore\StateMgr.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar Display Controls] RunDLL deskcp16.dll,QUICKRES_RUNDLLENTRY
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\PROGRA~1\MESSEN~1\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Washer Pro] C:\PROGRAMMER\INTERNET WASHER PRO\IW.exe min
O4 - HKCU\..\Run: [MicroSys-CheckAjour] C:\Programmer\Micro-Sys Software\Ajour\ChkAjour.exe
O4 - Startup: Ulead Photo Express 3.0 SE Calendar Checker.lnk = C:\Programmer\CalCheck.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Startup: ChkAjour.lnk = C:\Programmer\Micro-Sys Software\Ajour\ChkAjour.exe
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O9 - Extra button: Real.com (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .mov: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin.dll
O12 - Plugin for .mpeg: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin4.dll
O12 - Plugin for .mp3: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin5.dll
O12 - Plugin for .wav: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin2.dll
O12 - Plugin for .asp: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .mid: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .swf: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin7.dll
O12 - Plugin for .aif: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin2.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00600BD00042} - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibpib100.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00613BD10042} - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibp1310ib100.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00614BD00042} - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibp1400ib100.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00614BD01042} - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibp1401ib100.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00615BD00042} - https://www.sparekassen-vestsjaelland.dk/ssparvestibp1500ib100.cab
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {7A32634B-029C-4836-A023-528983982A49} (MSN Chat Control 4.2) - http://fdl.msn.com/public/chat/msnchat42.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00617BD00042} (Sparekassen Sj‘lland Internet Bank) - https://www.spks.dk/ssparvestibp1700ib100.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37642.4848726852
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00620BD00042} (Sparekassen Sj‘lland Internet Bank) - https://www.spks.dk/ssparvestibp2000ib100.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00625BD00042} (Sparekassen Sj‘lland Internet Bank) - https://www.spks.dk/ssparvestibp2500ib100.cab
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
Avatar billede klestrup Nybegynder
24. januar 2004 - 11:08 #40
OK- Ved genstart dukker nu stadig en besked fra SpywareGuide browser protection op: Your search bar has been changed to "none", -så noget af problemet blev altså løst ved at slette på loggen. Men er det en fejl i SpywareGuide, eller er der noget jeg skal gå ind og rette et sted?
Avatar billede klestrup Nybegynder
24. januar 2004 - 11:11 #41
Jeg kan iøvrigt stadig ikke oprette spørgsmål på Expertens blå hjælpelinie, ordene står oven i hinanden og er inaktive.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. januar 2004 - 11:13 #42
Nej, det er helt OK, du har jo ingen startside nu.
Du kan lave en ny startside, jeg vil gerne anbefale Google.dk, det er en nem overskuelig og effektiv søgemaskine.
Gå i Funktioner=>Internetindstillinger=>feltet Adresse, kopier linket her ind og klik OK.
http://www.google.dk/
Når så Spywareguard melder om at din startside er blevet ændret accepter du, og nu er google din startside.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. januar 2004 - 11:14 #43
24/01-2004 11:11:40 Det skal du oprette i Eksperten=>Fejl, det skal du ikke bruge point på.*S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. januar 2004 - 17:53 #44
Prøv evt. med en opdateret driver til dit grafikkort eller/og en anden skærmopløsning :)
"fromsej" her ret med hensyn til google,- det er en kanon god startside:
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. januar 2004 - 17:56 #45
Nåhh - nu forstår jeg bedre *GG*
spywareGUIDE = spywareGUARD *S*
Avatar billede klestrup Nybegynder
25. januar 2004 - 11:53 #46
Det er ikke problemet med en startside, for spywareguide spørger jo netop om jeg vil "restore old value", hvilket jeg jo selvfølgelig svarer ja til hver gang, det irriterer mig bare at den popper op og spørger mig om det (iøvrigt står jeg altid på Google og er også enig i at den er den bedste)
Jeg kigger lige på det med min skærmopløsning.
Avatar billede klestrup Nybegynder
25. januar 2004 - 13:37 #47
Så, nu har jeg det problem, at jeg kom til at vælge en for høj skærmopløsnning, så min skærm nu er helt sort. Jeg kan derfor ikke komme ind og ændre den igen, hvad gør jeg? Kan jeg komme ind et sted i opstartsmenuen for at indstille skærm? (skriver nu fra min bærbare)

Problemet med spywareguide fik jeg nu løst ved at jeg i stedet svarede "keep new value" til den pop-up der kom hver gang jeg tændte computeren!
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2004 - 13:53 #48
Genstart i fejlsikret, så kan du ændre din skærmopløsning igen.
Avatar billede klestrup Nybegynder
25. januar 2004 - 14:02 #49
Tak, det prøver jeg lige
Avatar billede klestrup Nybegynder
25. januar 2004 - 14:50 #50
Så fik jeg min skærm på Windows igen. Jeg tror vi skal lukke her, for jeg har oprettet spørgsmål om skærmen under hardware "skærme",hvor jeg vil søge efter et link til en driver. Point til Fromsej
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2004 - 14:52 #51
Tak for point.*S*
Avatar billede klestrup Nybegynder
25. januar 2004 - 14:59 #52
Ja så var der en der nåede at svare på mit nyoprettede spørgsmål om skærmindstilling under hardware/skærme, så kom ind på "sort skærm under skæmindstilling" og del point der også
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2004 - 15:03 #53
Giv du bare pointene derinde til ham der har svaret, hans svar er korrekt.
Avatar billede klestrup Nybegynder
25. januar 2004 - 15:08 #54
Hvad med at lukke, Fromsej?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. januar 2004 - 15:11 #55
Her er lukket - det har der været længe :o)
Avatar billede klestrup Nybegynder
25. januar 2004 - 15:14 #56
Ja, det har jeg helt glemt i farten, undskyld
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. januar 2004 - 15:18 #57
;o)