Avatar billede Morten Olesen Nybegynder
04. november 2003 - 21:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se php sider i dreamweaver

Davs du.

Jeg har et møgirriterende problem i Dreamweaver MX. Jeg er lige startet på en ny hjemmeside, hvor i jeg vil bruge php, så jeg gemmer det selvfølgelig som php. Når jeg trykker F12 for at se hvordan det ser ud, kommer der en tom side frem... Hvis jeg uploader den til min server kan jeg sagtens se filen. Hvad er der galt og hvordan kan jeg fikse det. Jeg gidder ikke uploade hjemmesiden hele tiden...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. november 2003 - 21:23 #1
du kan installere en server, Apache, og smide php på også, DW kan ikke køre php-filer på samme måde som du kører hmtl, kig på www.webcafe.dk der er glimrende artikler om installation af server, php og mysql
Avatar billede bojohansen Nybegynder
04. november 2003 - 21:26 #2
Har du sat 'Testing Server' rigtigt op i DW MX??
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. november 2003 - 21:28 #3
ahhh ja, deter rigtigt, det er jo en feature i MX, bruger den bare ikke selv, da jeg har server osv. installeret på min maskine
Avatar billede Morten Olesen Nybegynder
04. november 2003 - 22:36 #4
Det forstår jeg ikke. Har dreamweaver en feature der gør at jeg kan slippe for at installere en server? Det kunne være lækkert... Jeg har rodet med testing server, men den vil ikke acceptere noget af det jeg skriver.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
04. november 2003 - 22:40 #5
Din 'testing Server' skal egentligt være magen til din 'Remote setting' når du bruger dit webhotel som test server. Den Test Server funktion som ligger i DW er ikke en indbygget server men en mulighed for at definere en anden server end din Public web server som test server, feks. en lokalt installeret server!

Prøv at sørge for at din 'Test Server' settings passer til dit web hotel, så skal det virke!!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
04. november 2003 - 23:18 #6
Sorry, du kan jo bare vælge 'None' i testing server.
Avatar billede oliolioli Nybegynder
16. november 2003 - 14:19 #7
øh jo php skal være i en server før man kan se det ikke nok med at trykke F12
når det er et serverscript!
Avatar billede Morten Olesen Nybegynder
16. november 2003 - 19:24 #8
Ups, jeg havde vist glemt at lukke. Tak for svarene...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. november 2003 - 20:38 #9
Så det var altså en lille fejl med 'Testing Server'??

Det er fint at skrive det for andre som søger på dette og får denne side frem senere ;-)
Avatar billede Morten Olesen Nybegynder
16. november 2003 - 21:59 #10
Jeg løste problemet med at installere apache og php, og så se mine sider lokalt i mtdocs mappen i apache.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. november 2003 - 16:18 #11
Ok, men så har du altså defineret din 'Testing Server' som din egen maskine, for det er det 'Testing Server' og F12 funktionen er til for.