Avatar billede baruch90 Nybegynder
03. november 2003 - 08:01 Der er 6 kommentarer

Problemer med min Firewall

Tidligere installerede jeg en zonealarm firewall. Denne firewall har spærret næsten al min internet kommunikation. Jeg kan ikke spille  over internettet eller bruge msn messenger, selvom jeg forlængst har slettet min firewall. Hvad kan jeg gøre jeg ønsker ikke at fragmentere min computer...

Please someone help me....
Avatar billede arlet Juniormester
03. november 2003 - 08:39 #1
hvis programmet har lagt sig i tilføj/fjern fjerner du det der.
Hvis ikke, fjerner du manuelt mappen med programmet og alle genvejene, derefter for at fjerne det helt:

Gå i start
Kør
Skriv: regedit
Ok

(For en sikkerheds skyld, lav en kopi af regdatabasen, klik på "Denne computer" i det stifindervindue du har fået frem, klik på Registreringsdatabase oppe til venstre, klik på Eksporter registreringsdatabasefil, giv den et nemt navn, F.eks bakreg, gem den i en mappe som du kan huske, skriv det evt. op)

Gå i Rediger
Søg, søg i nøgler, værdier og data
Skriv: zonealarm
Delete den nøgle programmet finder (tjek lige der står zonealarm)
Find næste (du kan benytte f3 tasten)
Delete
F3
Delete
F3
Sådan bliver du ved til der ikke er flere nøgler at slette. Programmet fortæller dig når der ikke er flere nøgler.

Når der ikke er flere nøgler at slette skal du lukke Regedit. Klik på X

Genstart for en sikkerheds skyld.
Avatar billede espersen Novice
03. november 2003 - 09:59 #2
Jeg læser det som at du lige nu har ZoneAlarm installeret ??
Avatar billede arlet Juniormester
03. november 2003 - 10:02 #3
Det er muligt jeg tager fejl, men min opfattelse er at han har prøvet at afinstaller det og der stadig ligger noget og lukker får nettet, det lyder lidt mærkeligt..
Avatar billede espersen Novice
03. november 2003 - 10:09 #4
ja...  ;-)  men den virker åbenbart ret effektivt stadigvæk.

Lidt info om hvordan en eventuel afinstallation er foretaget kunne være nyttig.

ZoneAlarm er nu ellers dejlig at bruge; langt bedre overblik over hvilke programmer, der vil/er på nettet end fx. WinXP.
Avatar billede juggernutt Nybegynder
03. november 2003 - 17:08 #5
jeg har haft ligende problem, jeg ka heller ikke spille over internettet med Zonealarm, så jeg må lukke den ned hver gang selv om der er givet adgang i zonealarm, dog ikke en optimal løsning..!! det behøver ikek være gamle rester af zonealarm, men måske et aktiv antivirusprogram, noget ligende Nortons der kan give problemer eller hvis der er en vpnklient installeret..!!
Avatar billede langbein Nybegynder
04. november 2003 - 16:11 #6
Tviler på at det er zonealarm som er synderen hvis den i utgangspunktet er avinstallert.

Nå kjører jeg den gamle 2.6 utgaven av zonealarm, men når jeg trykker alt control delete i XP og så ser på de prosessene som kjører, så kan jeg se om det er en prosess som heter zonealarm.exe som kjører eller ikke. Hvis det er det så skulle det bare være å stenge den ned.

Hvis det ikke er noen slik prosess som kjører, så er det neppe zonealarmen som er synderen.

Et alternativ for XP kunne kanskje være å kjøre en system restore til en dag før installasjon av zonealarm for å være på den sikre siden.