Avatar billede kauffe Nybegynder
01. november 2003 - 12:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mirc virus - Jessica Alba

Nu hvor Jessica Alba er en af mine åbenlyse svagheder, kunne jeg ik holde fingrene fra det link som blev pastet... Og nu paster jeg selv det link konstant... Jeg har prøvet at gøre som skrevet i et tidligere link vedr. et Britney Link, og også at slette en fil som anbefalet af en der selv havde haft den. Men intet af det virkede... Derfor spørger jeg da bare her: Hva faen ska jeg gøre?
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 12:20 #1
online scan med panda http://www.pandasoftware.com/activescan/

hvis den har fundet noget, så tryk på see report og kopier det herind...
Avatar billede arlet Juniormester
01. november 2003 - 12:21 #2
Hvis den ikke finder den, så går videre til step 2

Du er blevet hijacket. Dvs der er en udefra, der har overtaget en del af styringen på din computer...

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :           http://www.webattack.com/get/hijackthis.shtml

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2003 - 12:58 #3
Pastet hvor?
En reboot fjerner alt i udklipsholder - det er nok det der skal til!
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. november 2003 - 14:17 #4
update IE og mirc til at starte med så er du ihvertfald ikke sårbar over for de irc worms mere.
og kør noget antivirus som arlet siger, det fjerner evt filer der kunne have lavet noget om.

den sidste jeg stødte på , britney.jpg kunne fjernes på denne måde så det kan du forsøge dig med

//unload -rs script.ini | write -c script.ini | remove script.ini | run command.com /c attrib.exe -r mirc.ini | ignore -r

men ellers send linket som du paster videre til loadet@gbit.dk så kan prøve at finde ud af hvad det er for en.
Avatar billede arlet Juniormester
03. november 2003 - 11:03 #5
Har du brug for mere hjælp, eller har du fået dit spørgsmål besvaret??, for så skal du huske at lukke dit spørgsmål ved at accepterer et svar..
Avatar billede kauffe Nybegynder
04. november 2003 - 19:16 #6
loadet> Jeg har prøvet den del der, men det hjalp ik... desværre!

John Stigers> Reboot hjalp så absolut ikke, det fik mit XP til at fucke fuldstændig, måske af andre grunde :D

arlet> Nu har jeg, pga XP tissede, formateret hele lortet, så det er ikke længere aktuelt. Men ellers tak for den udførlige forklaring :)
Avatar billede kauffe Nybegynder
04. november 2003 - 19:18 #7
Men eftersom jeg allerede har prøvet loadets forslag er det mest korrekte nok at give arlet pointene  :)
Avatar billede arlet Juniormester
04. november 2003 - 19:23 #8
ok, trist :-( at formaterer..

Husk windows update....

Takker for point *S*