Avatar billede dm0108 Nybegynder
31. oktober 2003 - 07:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indsætning af PDF fil

Jeg skal indsætte en PDF fil på min webside, så der bare kan klikkes på den. hvorn gør jeg?
Avatar billede steen_hansen Forsker
31. oktober 2003 - 07:53 #1
Du uploader din PDF-fil til dit webhotel og laver et link direkte til den. Når man trykker på linket, vil PDF-filen åbne.

Det kræver selvfølgelig, at brugeren har installeret Acrobat Reader på sin PC, men det har de fleste nok også i dag. Ellers kan du lave et link til Adobe's hjemmeside.
Avatar billede steen_hansen Forsker
31. oktober 2003 - 07:55 #2
Eksempel:

<a href="http://www.minhjemmeside.dk/min_pdf_fil.pdf" target="_blank">Se PDF-fil</a>
Avatar billede neander Nybegynder
31. oktober 2003 - 09:28 #3
Du lægger den respektive PDF fil et sted på dit frontpage web. Herefter laver du et hyperlink som du plejer, og husk at lave destinationen som _blank. På den måde undgår du at filen åbnes i samme rude som der hvor linket ligger.
Avatar billede hcma Novice
31. oktober 2003 - 12:11 #4
Her er et eksempel: http://www.yellowrock.dk/arrangementer.htm
(de forskellige *.pdf'er er lagt i en mappe for sig selv på webstedet og så er der ellers bare lavet et normalt link til dem som åbnes i nyt vindue)
m v h
hc
Avatar billede steen_hansen Forsker
05. november 2003 - 13:11 #5
Takker :o)