Avatar billede chalde Seniormester
30. oktober 2003 - 20:17 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Til tdc bredbånd kunder.

Er der andre end mig, der får ekstremt mange backdoor sub7 angreb for tiden?
Jeg får mindst 1-2 i timen.
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:20 #1
Jeg har fået 12angreb det sidste døgn, men det var ikke den slags
Avatar billede chalde Seniormester
30. oktober 2003 - 20:20 #2
Hvad fik du?
Avatar billede chalde Seniormester
30. oktober 2003 - 20:20 #3
Og hvilken firewall bruger du?
Avatar billede wickedd Juniormester
30. oktober 2003 - 20:23 #4
? Over emailen eller hvad
Avatar billede chalde Seniormester
30. oktober 2003 - 20:25 #5
Bare alm. angreb mod din ip/computer. Ikke gennem andet.
Avatar billede wickedd Juniormester
30. oktober 2003 - 20:36 #6
Jeg bruger BitGuard, men jeg kan ikke finde noget der minder om et angreb.
Har også lige scannet hele puteren med Panda AV, den fandt heller ikke noget.
Har også tjekket Reg-databasen, og fandt ikke noget.

Så mon ikke der er en der bevidst prøver at komme ind på din comp?
Avatar billede chalde Seniormester
30. oktober 2003 - 20:40 #7
wickedd -> Jo, det er også det jeg siger hehe :-) At jeg får utallige backdoor sub7 angreb udefra, fra forskellige ip´er.
Har ikke sub7 trojaneren på min comp.
Men ved, at mange hackere/script kiddies ofte tager en iprange ad gangen. Så jeg prøver at danne mig et billede om det kun er min comp det går ud over, eller flere på tdc´s netværk.
Avatar billede squashguy Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:45 #8
tja nogen har forsøgt sig med kuang2 og sub7
Avatar billede magictouch Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:46 #9
Red sheriff er min "foretrukne" i øjeblikket
Avatar billede chalde Seniormester
30. oktober 2003 - 20:47 #10
Hvor mange får i? 1 om dagen? 1 i timen?
Avatar billede squashguy Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:48 #11
Det irriterende er så bare, at man ikke ved om den angribende ip er den skyldige.. [sqaushguy får røde knupper af sådanne forsøg]
Avatar billede chalde Seniormester
30. oktober 2003 - 20:50 #12
Alle de forsøg der kommer fra danske net tager jeg personligt op. Ringer til deres udbyder og forklarer dem sagen. De er som regel glade for det, og plejer at ville gøre noget ved det. (hvis bare man kunne finde adresse irl for hackeren)
Btw, så er alle mine porte stealthed.
Avatar billede chalde Seniormester
30. oktober 2003 - 20:53 #13
Der fik jeg så en "Invalid TCP Destination Port" melding fra norton. GRRR
Men i øjeblikket er det sub7 (plejer det at være) der er helt vild med mig.
Der har været 2 bølger hos mig før. En gang i august mener jeg, og en bølge af sub7 angreb i maj.
Avatar billede squashguy Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:53 #14
det er jo det.. du ved ikke om den angribende computer er den skyldige part. Ham som trykker på knappen sidder sikkert i et hul et sted i kina.
Avatar billede chalde Seniormester
30. oktober 2003 - 20:54 #15
Hehe nemlig, og er "dukkefører" for en anden comp.
Avatar billede squashguy Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:23 #16
Hos mig er port 135 så den med størst aktivitet i øjeblikket :o

Får med korte mellemrum besøg af 2 webspeed kunder..
Avatar billede kenp Novice
30. oktober 2003 - 21:40 #17
de enste jeg får besøg af hele tiden er nimda og code red fra 2 tilfældige tdc-kunder som ikke har opdateret deres computer i ca ½ år! (er dagligt på besøg med 25 til 35 forsøg)
Avatar billede chalde Seniormester
30. oktober 2003 - 22:07 #18
Har lige talt med en ven der har tele2, og han får gennemsnitlig 5 i timen for tiden :-/
Nimda får jeg også en sjælden gang imellem.
De andre i nævner har jeg aldrig haft besøg af.
Tog lige endnu en online trojaner og virus scan. Ingenting. Ingen trojaner porte åbne eller andet.
Så længe norton holder burde der ikke være noget problem.

Venter lige og ser om der skulle være flere. I mellemtiden smid et svar så i ka dele de "mange" point :-)
Og tak indtil videre.
Avatar billede wickedd Juniormester
30. oktober 2003 - 22:07 #19
Red sherif er jo bare en cookie..
Avatar billede kenp Novice
30. oktober 2003 - 22:09 #20
nimda og codered kan man slippe af med bare man opdater sin computer ;) de går jo efter webserver (IIS)(og jeg gider ikke ligge et svar da jeg ikke vil have point i dag)
Avatar billede wickedd Juniormester
30. oktober 2003 - 22:10 #21
Argh google kan ikke finde min fortrukne firewall tester mere :/ Det er da pænt irreterende.
Avatar billede chalde Seniormester
30. oktober 2003 - 22:15 #22
Avatar billede magictouch Nybegynder
30. oktober 2003 - 22:19 #23
Red sherif er jo bare en cookie..ja men jeg har da ikke påstået andet
Avatar billede wickedd Juniormester
30. oktober 2003 - 22:24 #24
^^ Også den jeg bruger, men hvorfor den lige pludselig er forsvundet fra google af, er jo lidt underligt syns jeg.
Nå men nu kommer den op i min egen fortrukne
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. oktober 2003 - 23:04 #25
magictouch-> Vil du ikke gerne slippe for at få denne red Sheriff, den er faktisk rigtig led. http://www.spywarefri.dk/specialvark.htm#Red%20Sheriff
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. oktober 2003 - 23:13 #26
Og så til dig Chalde. http://www.itavisen.dk/index.php/news/show/id=5825 Som du kan se her er der mange nye virus på vej. Det er også dem som du nu kan mærke.
Avatar billede chalde Seniormester
30. oktober 2003 - 23:36 #27
wickedd -> Jeg fandt den på google inden jeg postede. Måske en mindre fejl.

aovergaard -> Det tænkte jeg nok. De andre gange har nemlig også været forbundet med større virus angreb (blaster f.eks)
Vil da straks gøre det med sheriffen, for nu hvor jeg tænker over det, får jeg den altid :-)
Takker

Hvis der er andre end Anette der vil have point, så smid et svar.
Avatar billede chalde Seniormester
30. oktober 2003 - 23:40 #28
Og selvfølgelig også tak til jer andre.
Avatar billede magictouch Nybegynder
31. oktober 2003 - 09:13 #29
aovergård>tak for din kommentar, den bliver fjernet med Adware, og har lige opdateret Ie spyad.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
31. oktober 2003 - 11:50 #30
Velbekommen magictouch. Godt at du også har opdateret IE-Spyad. Jeg har lige skrevet en ny manual til denne, og regner med den bliver lagt på Nettet i aften. Man kan sagtens følge den gamle manual endnu, men der er kommet en ny udgave, og der er en smart måde at gøre det på for eftertiden.
Avatar billede magictouch Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:11 #31
aovergård> fint:)for det er en sejlivet tingest, der bli´r ved med at komme, åbenbart igennem bl.a java applets.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
31. oktober 2003 - 15:33 #32
Takker for point:)