Avatar billede kosl99 Praktikant
29. oktober 2003 - 19:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan man kalde XSL fra et hyper link

Når man nu har sit XML dokument og vil benytte dette i forskellig sammenhæng vil det jo være smart at kunne kalde det med forskellige stylesheets.

Kan dette lade sig gøre. Feks. via en hyperlink modifikation, eller ??????
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2003 - 19:51 #1
Der er lavet smart eksempler på at buttons kalder JavaScript
som transformerer samme XML med forskellige XSL.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2003 - 19:51 #2
Man kan f.eks. bruge det til sortering på client side.
Avatar billede kosl99 Praktikant
30. oktober 2003 - 09:11 #3
hmm
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2003 - 09:18 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2003 - 09:20 #5
Hm - det her er nok nemmere at forstå:
  http://www.w3schools.com/xsl/xsl_client.asp
Avatar billede janegil Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:09 #6
Generelt er svaret NEI.

W3C har bare definert metoder for at XML-dokumentet kan spesifisere sitt XSLT-ark. Ikke omvendt, og slett ikke neon mulighet for 3.part å kombinere en parts data med en annen parts stil.

I praksis er det eneste alternativet i klienten å bruke Microsoft-spesifikk skripting.
Avatar billede kosl99 Praktikant
05. februar 2004 - 12:00 #7
hmm