Avatar billede johnny12 Nybegynder
28. oktober 2003 - 20:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computeren genstarter når jeg forsøger at lukke

Når jeg forsøger at lukke min computer (der kører xp) genstarter den. Uanset om jeg bruger power-knappen på kabinettet eller Luk Computer i windows resulterer det altid i en genstart.

Jeg har forsøgt at sætte PowerdownAfterShutdown til "1" i Registreringsdatabasen under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon men det har desværre ikke hjulpet.

Andre tips?
Avatar billede resten Nybegynder
28. oktober 2003 - 20:11 #1
Fjernhakket i genstart automatisk ved systemfejl så kummer der nok en fejlmeddelse BSOD frem og denne kan du skrive herinde og så er vi et skridt nærmer på løsningen :)
Avatar billede resten Nybegynder
28. oktober 2003 - 20:13 #2
Højreklik på denne computer-egenskaber-avanceret-indstillinger for start og genoprettelse og her fjerner du hakket.
Avatar billede johnny12 Nybegynder
28. oktober 2003 - 20:30 #3
Tja, det gav ganske rigtigt en solid fejl. Udover en masse gode råd om at opgradere BIOS, skifte skærmkort m.m stod der nederst:
kbdclass.sys - Address F8836941 base at F8836000, DateStamp 3d6ddad3

Der stod også STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0xF8836941, 0xF896D9C0, 0xF896D6C0)

Jeg er stået af for længe siden. Håber klogere folk kan hjælpe...
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2003 - 20:38 #5
johnny12> hvilket tastatur bruger du og har du installeret ekstra program til div. funktioner på dette tastatur?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2003 - 20:39 #6
iflg. restens link er jeg inde på det rigitge ;)
Avatar billede resten Nybegynder
28. oktober 2003 - 20:40 #7
Jups det er sikkert logitech...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
28. oktober 2003 - 20:40 #8
Avatar billede johnny12 Nybegynder
28. oktober 2003 - 20:44 #9
Jeg tror, vi (dvs. I) har fat i det rigtige. Jeg har for et par dage siden installeret (gammel) software til min logitech-mus, og det er sikkert skyld i problemet. Tjekker det lige og vender tilbage...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:13 #10
eller lydkort fra creativ..?
Avatar billede resten Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:14 #11
Jeg er næsten sikker på det ikke er lydkortet men derimod noget fra Logitech da xp og Logitech aldrig har været de bedste venner og slet ældre softvare.
Avatar billede hcma Novice
29. oktober 2003 - 13:02 #12
Det er 100% Logitech  (har selv haft enslydende fejlmelding og genstarter)
slet den gamle driver og opdater driveren til mus og tastatur.