Avatar billede mindboen Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort geforce 4 / Tiger Woods 2003

jeg kan ikke køre spillet Tiger Woods 2003 med højeste opløsning i grafikken - selv om min kammerat med en noget ældre computer kan køre derudaf for fuld skrue?? Mit grafikkort er gf4 mx440 128 mb ddr-ram,processoren er AMD Athlon xp 2600+,onboard lydkort ac97, jeg har også 512 ddr-ram og 80 GB harddisk - det burde da ikke være noget problem??
Hos min kammerat laver den første gang spillet startes en hardware-test - men det gør den ikke hos mig hvorfor mon?? I selve spillet har han under options mulighed for at vælge 3D-hardware - hvor jeg kun har mulighed for at vælge software...
Jeg har ligeledes et problem med at få battlefield 1942 til at starte op..??
Alt dette forstår jeg ikke - da jeg kan køre Splinter Cell med højeste opløsning uden problemer...??

HELP me please

på forhånd mange tak
Avatar billede bredker Nybegynder
26. oktober 2003 - 18:00 #1
du må ikke have 2 spm om det samme
luk venligst det ene
Avatar billede mindboen Nybegynder
27. oktober 2003 - 07:51 #2
ok
Avatar billede mindboen Nybegynder
27. oktober 2003 - 07:56 #3
det er da underligt at spillet virker på en betydelig ældre computer - og den så ikke virker på en relativ ny computer...??
Avatar billede mindboen Nybegynder
27. oktober 2003 - 09:13 #4
Hjæææææælp!!!!!
Avatar billede zerohero Nybegynder
28. oktober 2003 - 13:36 #5
Det er sikkert dine drivers der ikke er installeret korrekt.
Prov eventuelt at opdatere dine drivers (detonator) for dit grafik kort. Og prov saa igen.

Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
28. oktober 2003 - 13:43 #6
Saa vidt jeg kan huske saa er Battelfield 1942 kun OpenGL understottet. Det vil sige at hvis dine drivers til dit grafikkort ikke er kompatibel med din windows version (eller er out of date), vil du faa problemer. Siden du kun kan vaelge SoftWare Rendering i "Tiger Woods" bekraefter denne teori og prov eventuelt at se om ikke din Splinter Cell ogsaa kore paa SoftWare Rendering :))
Avatar billede mindboen Nybegynder
29. oktober 2003 - 13:48 #7
Det er nu lykkedes mig at få startet 1942 op - men tigerwoods virker stadig ikke efter at have prøvet at installere spillet ca. 20 gange!! Stort set alle drivers der findes til Nvidia er også prøvet installeret - men Tiger han vil bare ikke!!
Avatar billede zerohero Nybegynder
29. oktober 2003 - 14:36 #8
Installer kun den driver der passer til dit grafikkort!!!!

Hvilken OS bruger du?
Avatar billede mindboen Nybegynder
29. oktober 2003 - 14:43 #9
Jeg er ikke helt klar over hvad OS er..?? sorry
Avatar billede zerohero Nybegynder
29. oktober 2003 - 19:51 #10
Hvilken version af Windows bruger du? (XP/ME/98/95)...
Avatar billede mindboen Nybegynder
31. oktober 2003 - 07:47 #11
tusind tak for hjælpen og den ihærdige indsats.. men jeg skiftede kortet til et gf4 ti 4200 - så kørte det helt uden problemer.. :-) så mon ikkk der var et problem med det gamle kort...