Avatar billede denmark77 Nybegynder
23. oktober 2003 - 12:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

har jeg nok sikkerhed

jeg vil lige høre om det bare er nok med norton personal friewall 2003
og norton antivirus 2003
eller skal jeg harve mere sikkerhed
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
23. oktober 2003 - 12:29 #1
Har du nogle service kørende som f.eks FTP, HTTP, SQL osv osv. Hvordan er du opkobling.. via router, modem, kabelmodem ?
Avatar billede denmark77 Nybegynder
23. oktober 2003 - 12:32 #2
det er en dsl linje jeg har opkobling til min fars ftp
i malmø men eller ikke noget
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. oktober 2003 - 12:40 #3
Det er jo svært at sige noget om, hvad er trudslen, hvor sygnlig er du i offentligheder, hvad har du på din maskine der skal beskyttes osv osv osv.

Du kan godt gøre mere ved sikkerheden hvis du ønsker, her er lidt:

Sørg altid for at dit system er fuldt iopdateret. Her taler jeg både om windows update og alle dine applikationer, patches til applikationerne findes typisk hos producenternes hjemmesider. Din firewall hjælper ikke meget hvis dit system er fuldt af huller, og har du ingen huller behøves din firewall næsten ikke. Fjern dine huller og forbedre din sikkerhed meget.

Gennemse din log i både din firewall og i dit system. En firewall er ikke meget værd hvis en hacker kan få lov til stille og roligt at gå igennem den, gennemse din log så du ved hvad der sker med dit system, også dine logfiler på selve systemet.

Beskyt dig med ad- og spy ware. På www.spywarefri.dk kan du hente en række programmer der kan scanne, fjerne og beskytte dig mod den slags.

Have kun de programmer installeret du har brug for. Deter programmerne der giver hullerne, lad derfor være med at installere unyttige programmer med unyttige huller, især serversoftware skal du undgå, f.eks. FTP server og ander.

Undgå programmer som Kazaa, ICQ, Messenger, dise programmer udgør massive sikkerhedsrissici.

Prøv at læse vejledningerne på www.nsa.gov de giver gode anvisninger på at sikre dit system yderligere