Avatar billede morgel Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

stien til .htpassword

Ja, -jeg har læst stort set alle spm angående emnet, men uden at finde en løsning på mit problem. Jeg tror selv at det er stien i .htaccess den er gal med

Jeg kan ikke få min .htpassword (sådan skal den hedde hos azero.dk) til at virke.

Når jeg går ind på min beskyttede side, så kommer der ganske rigtigt et vindue op der beder om username + password, men jeg kan ikke komme ind, -login vinduet vender bare tilbage igen og igen og...

Jeg tror selv at det er stien i .htaccess den er gal med. Men så er der noget jeg ikke helt har styr på. Mit .htpassword ligger i en mappe der hedder db på serveren og i samme root (hovedroot'et) som db ligger, ligger også mappen www, - det er her i www at jeg  uploader mit site.
Well, - nu skal jeg så i .htaccess(som ligger i en undermappe i www-mappen) skrive stien tilbage til db mappen, som jo ligger udenfor www mappen, - men hvordan skal den lyde ? Er det noget med ../../ osv...?
Avatar billede oesten Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:13 #1
Er du på et webhotel, så spørg din udbyder. Har du PHP, kan du finde den ved hjælp af phpinfo()
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:14 #2
ifølge deres support er stien /usr/local/www/FtpBrugernavn/db/.htpassword
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:15 #3
men du skal lige finde ud af hvilken servertype din side ligger på, der kan være forskel.
http://www.azero.dk/support/unix/password/
http://azero.dk/?search=.htaccess
Avatar billede morgel Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:21 #4
ja, -det har jeg så også været de 2 link igennem, -men jeg forstår altså ikke lige hvad er menes med servertype, hvor er det lige på http://www.azero.dk/support/unix/ at det er beskrevet, -der er flere underpunkter med hvor skal jeg lede på siden???
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:22 #5
du skal finde ud af hvilken slags server din side ligger på, det kan du bl.a. ved at kontakte A0
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:23 #6
du kankontakte dem indtil kl. 23.00 her http://www.azero.dk/kundeservice/kontakt/
Avatar billede morgel Nybegynder
22. oktober 2003 - 21:59 #7
ztyxx>> du får p'ene for linket til kundeservice.  Normalt ville jeg aldrig orke at bruge den slags, men lige netop i dette tilfælde gjorde jeg en undtagelse, -og det var perfekt... - det tog 2.5 minutter, så var problemet klaret. Her kan alle andre kundeservice-afdelinger sat'me lære noget!!!

Længe leve Azero

post scriptum ztyxx, - post et svar!
Avatar billede morgel Nybegynder
22. oktober 2003 - 22:05 #8
forøvrigt svarede han (kundeplejeren) aldrig på, hvor på support/unix jeg skulle lede, -så det må stå i det uvisse...
Han ændrede stien i .htaccess til en for mig ukendt sti og nu virker det...

- "htaccess... - den slags har vi folk til at tage sig af!" (glad Azerokunde)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. oktober 2003 - 08:12 #9
fint du fik løst det, så dette må være et svar :-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:57 #10
takker for point :-)