Avatar billede mindreklog Nybegynder
22. oktober 2003 - 00:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

indsættelse af asp på en side

Hvordan sætter man noget asp ind i dreamweaver?

Er helt blank?!?!?
Avatar billede joaqin Nybegynder
22. oktober 2003 - 02:28 #1
Hej Mindreklog
Så er vi to

Sp?? hvad vil du have i asp

Asp er for mig en anderledes måde at programmere på
Såsom (html) (asp) phd)  vist nok

Jeg er ikke denstore høg!!!

Men du har jo masser af muligheder
For at søge her på eksperten

jeg vil gerne hjælpe dig ...men du må formulere dit spørgsmål bedre

ellers er jeg sikker på at Karste-Larsen
kigger  ind på siden ..iløbet af "måske imorgen"

Han har hjulpet mig utroligt meget

om ikke andet
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
22. oktober 2003 - 05:05 #2
Til en start kan det anbefales at tage en toturials på www.html.dk, så finder du af det basale, som asp kan bruges til.

I DW skal du åbne en ny fil som asp, så vil der blive tilføjet en "asp-fane-menu". Nu kan du indsætte hvad du vil, men det vil stort set altid være i code-view, du kommer til at arbejde fremover.

:) k_l
Avatar billede joaqin Nybegynder
22. oktober 2003 - 06:08 #3
Hej karsten

så du
www.litteraturhuset.se

hvorledes jeg lavede "pop ups"
efter din anbefaling

han jubler

check den lige

mvh
joaqin
Avatar billede mindreklog Nybegynder
22. oktober 2003 - 09:06 #4
karsten larsen:
Ja, jeg fandt selv ud af det ved at kigge på hvad ASP var for noget kode - og her så jeg så mulighederne med at kombinere det med code-view - så tak for hjælpen men havde selv fundet ud af det...

jeg har dog et supplerende spørgsmål: JEg har lavet en menu til min webside i fireworks og indsat den i dreamweaver hvor jeg laver selve websiden, mit problem er bare, at det tager en krig før hele siden bliver vist når jeg har uploadet "ud" på www - hvad skyldes det? Det er i sær udbredt for dem der kun har et modem? - kan man gøre noget for at gøre det hurtigere og vil du anbefale at man slet ikke laver menuen i fireworks?

Kan man lave det samme i dreaweaver?

Se et eks. på www.humletennis.dk
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
22. oktober 2003 - 11:40 #5
Din forside fylder ikke særligt meget ca. 100 kb. Du kan jo sætte en øvre grænse for, hvor meget dit FW skal fylde inden du eksporterer det til DW. Brug export wizard til det formål.

Hvis det skal være hurtigere kan du jo prøve at supplere det med css.

:-) k_l