Avatar billede thomass28 Nybegynder
18. oktober 2003 - 14:37 Der er 2 kommentarer

SonicWALL Firewall SOHO3 og p2p

Hej alle
Jeg har et lille problem med min Sonicwall SOHO3, een af de brugere som er tilsluttet via den (dhcp) vil gerne bruge p2p programmer. Har prøvet at tilføje de nødvendige porte både tcp & udp, men brugeren får stadig at vide at hans port f.eks 4662 ikke er tilgægelig. Så hvis der er nogen som kender denne firewall og lige har en løsning vil jeg da gerne høre..;-)

Mvh
Thomas
Avatar billede c-holst Novice
18. oktober 2003 - 23:07 #1
hvilket p2p er det brugeren så gerne vil bruge. Det kunne jo være der var en grund til(en lusket en)til at programmet ikke vil køre bag en firewall-tænk lidt over det i hvert fald.

man kunne måske sige, at firewallen indirekte prøver at hjælpe jer, om end i ikke ønkser dette.

mindes fx at kazza ikke ville køre bag en firewall. Nu er jeg lidt klogere af skade, så nu kører kazza ikke længere på min maskine, bare et eksempel
Avatar billede thomass28 Nybegynder
19. oktober 2003 - 10:46 #2
Det er et program ved navnet "Emule", har kigget på www.emule-project.net som lader til at være dens hjemmeside. Der nævner de at det skulle være nok at åbne for de rigtige porte, så tror den strander i firewallen.