Avatar billede bruna Nybegynder
17. oktober 2003 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gøre en webside nemmere at finde?

Jeg har hørt, at man kan oprette en "usynlig side" og uploade med sit websted. Siden indeholder links til sin egen webside. Websiden skulle så blive nemmere at finde, da robotterne tager efter, hvor mange links der går til siden??? Jeg har brugt metakoder og de fungerer også fint, men på nogle søgeord, kommer websiden bagerst i rækken og den er ikke meget synlig.

Hvad kan man gøre?
Avatar billede b.b Nybegynder
17. oktober 2003 - 12:10 #1
http://www.joyzone.dk/sw159.asp

her står alt hvad der er værd at vide om optimering, skal dog ikke kunne svare på om du kan finde info om din "usynlige" side
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. oktober 2003 - 12:39 #2
Her er en lille spistseddel.

1. Start med at identificere de relevante søgeord, iden for det emne du har valgt til dine sider.

2. Lav indhold, meget indhold, uden indhold får du ikke dine sider optaget i diverse søgemaskiner. Indholdet skal komplimentere dine valgte søgeord.

3. link dit site ordentligt sammen, alle dine sider skal kunne nås med max tre klik med musen og alle dine sider skal have mindst tre links der peget på sig.

4. skal eksterne links til din side, især google lever af links, gode links er links fra sider der kommer fra sites der handler om det samme som dit site. skriv til web masterne og bed om links, hvis dit indholder godt vil du ikke have problemer med dette.

5. Optimer dine sider til ine valgte søgeord. Optimering handler om at placere søgeord i din title tag, i overskrifter, i sideteksten, i alt tags, i title attributter, i hyperlinktekst, i meta tags.

6. Tilmeld til de relevante søgemaskiner, f.eks. altavista og alltheweb skal du tilmelde hver enkelt side separat. Google skal du ikke tilmelde til, men tilmeld til ODP på www.dmoz.org, den er vigtig for placering i google

7. vend tilbage når dette er gjordt, så går vi videre
Avatar billede bruna Nybegynder
17. oktober 2003 - 12:59 #3
Vil mene, at jeg opfylder ovenstående. Søger man på flamenco i århus - kommer siden øverst = godt. Men søger man på flamenco eller flamencodans under sider på dansk, kommer vi langt bag i køen på Google. Hvad kan man gøre???

<title>::: La Caña - Flamencoforeningen i Århus</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META NAME="Title" CONTENT="La Caña - flamencoforeningen i Århus">
<META NAME="Description" CONTENT="Mød flamencoforeningen La Caña i Århus! Her finder du tidspunkter for flamencodans og undervisning, kurser og hyggelige arrangementer som Peña-aftener med spisning, spansk guitar og flamencodans.">
<META NAME="Keywords" CONTENT="flamenco, flamencodans, flamencompagniet, compagniet, maui, galan, spansk, guitar, peña, Caña, entré scenen, danseundervisning, dansekurser, sommerdans">
<LINK REV=made href="mailto:x">
<META HTTP-EQUIV="Reply-to" CONTENT="x">

<META NAME="DC.Title" CONTENT="La Caña - flamencoforeningen i Århus">
<META NAME="DC.Description" CONTENT="Mød flamencoforeningen La Caña i Århus! Her finder du tidspunkter for flamencodans og undervisning, kurser og hyggelige arrangementer som Peña-aftener med spisning, spansk guitar og flamencodans.">
<META NAME="DC.Subject" CONTENT="flamenco, flamencodans, flamencompagniet, compagniet, maui, galan, spansk, guitar, peña, Caña, entré scenen, danseundervisning, dansekurser, sommerdans">
<LINK REL="schema.dc" HREF="http://purl.org/metadata/dublin_core_elements">
Avatar billede demib Nybegynder
21. oktober 2003 - 21:25 #4
Jeg er redaktør på det tidligere nævnte Joyzone.dk. Du vil som sagt finde en masse artikler her, som vil give dig mange flere konkrete forslag til hvad du kan gøre. Alt efter hvilke resurser og ambitioner du har er der en næsten uendelig række af muligheder.

Du kan sammenligne det lidt med god PR: Det er svært at sige præcis hvad du skal gøre for at komme i avisen, men ved at lære mere om de ting der "påvirker" journalister og redaktører, kan du øge dine chancer for at de vil skrive om dig væsentligt.

Jeg ved godt at det måske ikke lyder som den store hjælp. Jeg vil dog opfordre dig til at følge de gode råd som Bufferzone kom med, til at starte med, og herefter læse lidt mere om emnet - f.eks. på Joyzone. Det kræver ikke så meget at gøre det bedre end de fleste, og med bare en smule selvstudier, kan du sagtens få temmelig gode resultater på et område som dit.
Avatar billede bruna Nybegynder
21. oktober 2003 - 22:42 #5
Ok, har nu været inde på joyzone.dk - og her står der mange gode tips. Jeg tror midlertidigt, at problemet vil løse sig, da jeg har ændret i min <title> -fra "Flamencoforeningen" til "Flamenco". Da søgningen på "Flamencoforeningen" får siden til at figure øverst - Med blot "Flamenco" samtidig med "Århus" tror jeg, at det vil lette søgningen, da de fleste nok ville vælge "Flamenco" som søgeord. Har lige tjekket den i Dansk Keyword research tool :o). Vil benytte mig at joyzone.dk fremover. Det bliver så nok b.b. jeg vil give point.