Avatar billede arnepedersen Forsker
17. oktober 2003 - 11:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mit videokamera optager støj fra motoren

Jeg har et digitalt videokamera ( Sony DCR-PC2E ). Kameraet er ca. 4-5 år gammelt, nypris ca. 15.000 kr.
Nu er det begyndt at optage støj fra motoren. Jeg syntes også at motoren er begyndt at støje meget. Jeg har forsøgt - på Sonys hjemmeside - at finde et telefonnummer til dem, det er ikke lykkedes. Jeg tror kameraet trænger til et service eftersyn, hvor det nok skal smøres m.m. Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvor jeg kan få gjort det for en rimelig betaling. Bor i Gladsaxe.
Avatar billede henninga Novice
18. oktober 2003 - 02:47 #1
Prøv
http://www.danmon.dk/index/support

Copenhagen
Fona 2000
Østergade 47
Avatar billede arnepedersen Forsker
18. oktober 2003 - 09:45 #2
Hej igen heninga! Det link du giver mig, er det ikke noget meget professionelt noget? ( læs dyrt). I mellemtiden har jeg fået fat i Sony i Tåstrup. De anbefaler en Fona-serviceafdeling i Skovlunde, eller bare at indlevere den i en Fona-butik.
Jeg har på fornemmelsen at det bliver en kostbar affære.
Det jeg efterlyser et lille reparationsværksted som kan lidt af hvert inden for kameraservice
Avatar billede henninga Novice
18. oktober 2003 - 11:35 #3
Hvad med denne guide
http://www.reparationsguiden.dk/
Der kunne jeg finde:
http://www.reparationsguiden.dk/danmark/dk/danmark.php?amt=0&postnr0=0&vaelg=9&bild=Danmark&grafik=dk&billedfil=danmark.gif

Kig for neden på siden  (jeg har ikke læst dem igennem)
HenningA
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. oktober 2003 - 21:44 #4
Tak Heninga, Det er da en fin guide. Jeg har sendt en mail til http://www.danmon.dk/index/support. Har endnu ikke fået svar. de læser nok først deres post mandag.
Har haft kontakt med en fyr i Bagsværd som stod i guiden, jeg syntes ikke det virkede som et seriøst værksted. Han kendte ikke kameraet, men sagde at han nok kunne finde en der kunne lave det. Det tør jeg simpelt hen ikke, så det ender nok med Fonas serviceafdeling i Skovlunde.
Avatar billede henninga Novice
19. oktober 2003 - 21:47 #5
Der er også  www.medietek.dk  som ligger i silkeborg.
Held og lykke med det - håber det lykkes til en "betalelig" pris :o)
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. oktober 2003 - 22:07 #6
Tak, men da jeg bor i Lyngby er det nok "smartest" at benytte sig af lokale virksomheder.
Det skinner tydeligt igennem at du har et vist kendskab til videoverdenen, kan du anbefale en specifik løsning?
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. oktober 2003 - 22:08 #7
Og forresten hennina, du må godt svare med et svar, i stedet for som en kommentar.
Avatar billede henninga Novice
19. oktober 2003 - 22:15 #8
Næh - jeg har ingen løsning. Og så tror jeg du skal indstille dig på at det kan blive dyrt. Det er nok ikke bare en smøring der skal til.
Men hvis du kan få oplyst en pris inden de starter kan du jo sikre dig lidt.
Et alternativ (hvis kameraet ellers fungerer fint) kunne jo være, at benytte en anden mikrofon?
HenningA
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. oktober 2003 - 22:26 #9
Jeg har en ekstern mikrofon, men af en eller anden årsag opfanger den også støjen. Måske fordi den sidder på et stativ på kameraet.
Kameraet tager utroligt gode videoer, så det er nok vejr at ofre noget på det.
En anden ting nu når jeg har dig. Har du en løsning mod vindstøj?
Avatar billede henninga Novice
19. oktober 2003 - 23:42 #10
Ja - en hund. Altså en af de der overtræks-hunde til mikrofoner.
De kan fåes som en slags skumgummi eller som langhårede (hunde).
Ja, kamerastøj i mikrofonen er oftest overført gennem kamerahuset/mikrofon, så derfor en ekstern mikrofon. Eventuelt hænge den op i noget gummi (måske er dit gummiophæng slidt?).
Jeg smutter i seng nu - skal op i morgen igen ;o)
HenningA
Avatar billede arnepedersen Forsker
20. oktober 2003 - 09:45 #11
Tak for din hjælp.