Avatar billede ricky Nybegynder
14. oktober 2003 - 13:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vælge forskellige afsendere i Outlook

I Outlook kan man vælge afsender(from) felt og der skrive et eller andet - men det virker bare ikke for mig - den skriver altid default mailadressen som afsender.

Det skal siges at jeg bruger Outlook 2002 mod en Exchange server.

Hilfe ?
Avatar billede mile Juniormester
14. oktober 2003 - 13:43 #1
Fra feltet bruges jo til at sende på vegne af andre, og den du skal sende på vegne af skal angives i Fra-feltet. Jeg går ikke ud fra at du vil sende en mail der hedder:

Fra Ricky på vegne af Ricky  ??
Avatar billede ricky Nybegynder
14. oktober 2003 - 14:42 #2
Næh - ikke lige :)

Jeg har flere mailadr. jeg kan modtage - f.eks. knud@domain1.dk og knuderik@domain2.com - og dem vil jeg så gerne kunne vælge imellem som afsender.
Avatar billede mile Juniormester
14. oktober 2003 - 14:52 #3
Så giv de andre konti stedfortræderrettighed (Redaktør) på kontoen (Indbakken), i Fra feltet vælges afsender så fra din kontaktpersonmappe, hvor du har oprettet dem.
Avatar billede fjerbold Nybegynder
29. oktober 2003 - 17:46 #4
Jeg sender fra flere mailadresser, afhængigt af om det fx er foreningsarbejde eller privat. Jeg har et felt som hedder "konto" (alt+o) når jeg skriver mailen, og her vælger jeg ganske enkelt hvilken af mine konti jeg sender fra. Det kræver selvfølgelig at der er fler konti at vælge i mellem.

Ovenstående virker i min Outlook 2002.
Avatar billede ricky Nybegynder
10. december 2003 - 18:15 #5
undskyld at jeg først reagerer nu - men jeg havde lidt 'glemt' dette spm.

fjerbold>> ja - men er det ikke pop3 adresser så ?
Avatar billede fjerbold Nybegynder
10. december 2003 - 23:21 #6
jo, det er via pop3 konti jeg sender...
Avatar billede ricky Nybegynder
11. december 2003 - 00:19 #7
ja ok - exchange tillader kun én konto så det hjælper mig ikke :(
Avatar billede ricky Nybegynder
22. januar 2004 - 23:56 #8
lukketid! tak for indsatsen - det hjalp mig desværre ikke.