Avatar billede conehead Nybegynder
13. oktober 2003 - 09:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

import af kamera

Jeg har fået at vide at flere har haft probs med digi kameraer der er parallelt importerede.....hvad betyder det at noget er parallelt importeret og er det sandt, at det kan give probs?
Avatar billede jensendk Nybegynder
13. oktober 2003 - 09:42 #1
Parallelimporteret betyder at en garanti reperation IKKE kan foretages i Danmark, men skal laves i det land hvorfra den er importeret fra.  Man kan overveje om det er noget man har lyst til at vente på, eller man vil betale den plovmand mere.. Jeg personligt køber kun hos leverandørere der køber hos egen importør hvis der ikke er worldwide garanti..

Olympus Norden har  f.eks et ret ok samarbejde, mener at kameraer købt  gennem en af  de nordiske lande har garantien medført i hele norden,  men er ikke 100% sikker.
Avatar billede janemil Nybegynder
13. oktober 2003 - 10:34 #2
Hvis du vil købe uden for EU skal du tage højde for at der ligges told på. Det kan godt være "butikken" ikke siger det til dig, men tolderne finder tit pakker og skriver et lille girokort til dig. Den skal betales før du får dit kamera.
Man får heller ikke en dansk manual med. Hvis man er heldig kan man finde den på internettet i PDF format, men det koster jo også at printe den.
Jeg har købt fra USA - har er garantien kun 1 år. Det skal man også lige huske.
Tyskland er nok der du kan købe fra med færrest problemer.
http://www.technikdirekt.de er anbefalet af mange jeg kender.
Avatar billede conehead Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:29 #3
tak for det jensen....svar for point
Avatar billede conehead Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:29 #4
nå ups
Avatar billede conehead Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:30 #5
trykkede forkert