Avatar billede henrik300 Nybegynder
12. oktober 2003 - 22:07 Der er 8 kommentarer

Sender/modtager af sig selv

Jeg har en ADSL opkobling, og kan se på LAN-forbindelsen af der undertiden er stor sende/modtag aktivitet uden jeg er koblet på nettet. Dette fortsætter uanset jeg kobler til nettet eller blot lader maskinen stå tændt. Er det noget program eller virus der selv sender fra min maskine??
Avatar billede dogg Nybegynder
12. oktober 2003 - 22:09 #1
Spyware-progammer sansynligvis. Download programmet Ad-Aware fra download.com og kør det
Avatar billede nmh Nybegynder
12. oktober 2003 - 22:10 #2
Mener du, at en grøn lampe blinker på dit netkort. Det sker hele tiden, og det skal du ikke bekymre dig over.
Avatar billede nmh Nybegynder
12. oktober 2003 - 22:14 #3
Men, hvis aktiviteten er voldsom kan det være spyware.
Prøv at fjerne forbindelsen fra router til ADSL-modem, og se om det ændrer noget.
Avatar billede oesten Nybegynder
12. oktober 2003 - 22:31 #4
Jeg kunne godt lide at vide, hvordan du ser stor sende/modtageaktivitet uden at være koblet på nettet?
Avatar billede nmh Nybegynder
12. oktober 2003 - 22:35 #5
oesten>>jeg opfattede "at være koblet på nettet" at henrik300 var på nettet med sin browser.
Avatar billede sur69 Nybegynder
12. oktober 2003 - 23:19 #6
Windows computere genererer meget netværksstøj via netbios. De forsøger hele tiden at holde øje med andre maskiner på dit netværk. Med mindre du har mange maskiner i samme net, bør det ikke ødelægge din nattesøvn, med mindre det er spyware. Hvis du har NT/2000/XP kan du fra en prompt se hvilke tcp og udp services der bliver benyttet( TCP: CMD> netstat -p tcp 'enter'  UDP: CMD> netstat -p udp 'enter'). Hvis du er nervøs for at være på nettet hele tiden, kunne du evt. benytte en firewall til at beskytte dig med.
Avatar billede henrik300 Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:16 #7
Jeg kører win 2000prof. og har kørt ad-aware adskillige gange. Det ser ud til at stoppe trafikken i lidt tid, men efter et par dage kommer det igen hvor jeg kan se på status for LAN-forbindelsen at der bliver sendt med maximal hastighed. Hvad der sendes kan jeg ikke se, eller hvad der modtages kan jeg heller ikke finde, da der både sendes og modtages.
Avatar billede nmh Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:20 #8
Kør ad-aware og slå win xp firewallen til. Måske vil det hjælpe.