Avatar billede paaskeland Nybegynder
12. oktober 2003 - 21:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Norton Personal Firewall og Trillian

Jeg har lige installeret Norton firewall for første gang, og det ser ud til den virker! Jeg har bare et lille problem med trillian! Jeg har sat mit icq i trillian til køre ud gennem port 80, men når jeg så sætter min firewall til lukker den af for icq, kun msn har lov til at gå ud gennem. Bruger jeg standart porten 5190 virker det fint nok, med firewall på. Så hvordan sætter jeg icq til at ud gennem port 80, eller bare at give trillian ”alle” rettigheder??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. oktober 2003 - 21:41 #1
"Bruger jeg standart porten 5190 virker det fint nok"..
hvorfor bruger du ikke bare port 5190?
Avatar billede arlet Juniormester
12. oktober 2003 - 21:47 #2
Når firewall kommer op og spørger om tillian må komme på nettet siger du bare at det må den hver gang.
Så skulle det virke
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. oktober 2003 - 21:51 #3
sådan er det også med ZoneAlarm.
Avatar billede paaskeland Nybegynder
12. oktober 2003 - 22:03 #4
Grunder til at jeg ikke bruger port 5190 er, at jeg til hverdag og bruger min computer på et andet netværk, hvor jeg kun kan komme på icq gennem port 80.
Arlet: Kan man få den til at spørger igen??
Avatar billede arlet Juniormester
12. oktober 2003 - 22:35 #5
Ja, i program control er listen med hvad du accepterer og hvad du ikke gør
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. oktober 2003 - 23:05 #6
Db klik på ikonet for Norton firewall i tray
Gå i Options
Internet Security
Fanebladet general
Advanced options
Her kan du så Add og remove porte.
Avatar billede paaskeland Nybegynder
13. oktober 2003 - 09:38 #7
aovergaard: Går jeg ind under options for firewallen er der under fanebladet General ikke noget der hedder Advanced options. Der er dog et andet faneblad, der hedder Firewall hvor jeg kan add og remove HTTP porte! her er port 80 add'et
Avatar billede paaskeland Nybegynder
13. oktober 2003 - 09:39 #8
arlet: jeg har også gjort som du siger! og givet trillian "alle" rettigheder, men det virker stadigvæk ikk!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. oktober 2003 - 11:04 #9
Du skal så gå til fanebladet Other, og her kan du så remove din port 80 hvis du ønsker det
Avatar billede paaskeland Nybegynder
18. oktober 2003 - 11:22 #10
Intet har virket! Der er heller nogle af jeres svar, som har ført mig til, eller nærmere, en løsning. Så jeg lukker mit spørgsmål!