Avatar billede brucmann Nybegynder
11. oktober 2003 - 23:35 Der er 2 kommentarer

svchost.exe i ZoneAlarm og outlook opstart

Hej,eksperter!
Jeg har et lille problem med Outllok opsætning og mistænke at den ikke duer pga netværksproblemer.
Fornyligt har jeg prøvet at connekte 2 PCi hjemmenet via routeren. Jeg prøvet at installe Microsoft netværk, tilslutte printer på netværket og regullerer rettigheder for windows system program svchost.exe i ZoneAlarm.
Jeg har ZoneAlarm og svchost.exe har krævet hele tiden adgang til nettet og server rettigheder. Jeg har instillet det på den måde, at den system program har ikke server ret til internet.
Når jeg prøver at starte Outlook, begynder Windows Installer configurerer Outllok, det endes med message: MAPI32.dll is corrupt or the wrong version. This could been caused by installing other messaging software. Please reinstall Outlook.
Re-installation hjælper ikke.
Jeg har replaced evt. skadet mapi32.dll til et nyt, det virker ikke.
Problemet opstår samtidig på begge mine PC.
Jeg tror, jag har lavet noget forkert med det sidste -der kører 3 generik host process for win32 services på PC og det regulererer ngt i dll.
Jeg kan ikke forresten åbne 'egenskaber' ved højreklik på outlook ikon...

Jeg har WindowsXP Pro samt MS Outlook 2002

Er der nogle, der kan hjælpe.
På forhånd tak

Med venlig hilsen
Brucmann
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. oktober 2003 - 00:09 #1
http://support.microsoft.com/?kbid=195752

Har også lagt et andet svar i dit andet spørgsmål. Du må kun have et spørgsmål liggende med det samme, så det ene af dem må du lukke.

Men prøv lige det her, det skulle kunne løse dine problemer
Avatar billede brucmann Nybegynder
13. oktober 2003 - 17:23 #2
Til aovergaard

Jeg kan ikke installere office upgade, fx service pack1, fordi jeg har kun
Outlook 2002, men har ikke andre produkter fra Office pakke. Jeg har hørt, at geninstallation af internet exlorer kan løse problemer med mapi. har lavet det uden resultat.

Til nissetec
Jeg har omdøbt mapi32.dll og starter Outlook.
Den forsøgte at geninstallere filer uden held fra CD'en.
Til sidst fik jeg gammel message om ' filen er corrupt eller wrong version'.
Jeg tror, det er windows problemer.
Windows Install starter automatisk, nar jeg åbner stifinder.
Der sker ikke noget ved højreklik på Outlook ikon.
Jeg har haft lignene problem for et år siden, problemet var løst dengang via
omdøbning af mapi32.dll...
Nu er der noget mere alvoligt.

Med venlig hilsen
brucmann