Avatar billede nva Praktikant
09. oktober 2003 - 08:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Extern harddisk-box via USB med windows98 virker ikke ?

Jeg kører med windows98 og da jeg har en gammel maxtor 8,4 GB harddisk købte jeg en extern harddisk-box, der kan tilsluttes som extra drev via USB-stik. Efter sigende skulle den virke til både USB 1.1 og 2.0. Mit 1. spørgsmål lyder : Hvordan skal harddisken jumpes for at være MASTER, hvilket manualen til harddisk-boxen siger den skal være ? Kan harddisk-boxen bruges til windows98 ?
Det drejer sig om følgende harddisk-box : http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=5957&vare_id=290549
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
09. oktober 2003 - 08:25 #1
så vidt jeg ved skal der installeres en driver når man vil bruge en usb harddisk på win98

mht. jumpere på harddisken, så står det oftest på harddisken.
hvis ikke skal du have fat i en manual til den.
Avatar billede nva Praktikant
09. oktober 2003 - 09:07 #2
Jeg har selvfølgelig installeret den medfølgende driver. På min harddisk står der kun noget i retning af : 'Master/Single' 'Slave'
                                'On'        'Off'
Avatar billede nva Praktikant
09. oktober 2003 - 09:08 #3
Hov - 'On' skulle stå under 'Master/Single' og 'Off'selvfølgelig under 'Slave'
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:11 #4
ok, det betyder at når jumperen er på (On), så står den til Master.
Avatar billede nva Praktikant
09. oktober 2003 - 09:46 #5
Og hvad mener du med at jumperen er på 'On' - der står ikke 'On' nogen steder ved pin'ene.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
09. oktober 2003 - 10:13 #6
on betyder såmænd bare at jumperen sidder på.
off, så er den taget af

p.s.
jumperen er den lille sorte dims der sidder og laver kontakt mellem 2 pin'e, men det ved du måske godt :-)
Avatar billede nva Praktikant
09. oktober 2003 - 11:12 #7
Jeg har nu fundet den rette jumper-setting på maxtor's supportside, så jeg vil i aften afprøve om det ændrer noget.
Avatar billede nva Praktikant
10. oktober 2003 - 08:04 #8
Nu klager den over at driveren ikke virker rigtigt. Jeg tror jeg prøver på en maskine med XP og ser om den kan køre med 'svinet'.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. oktober 2003 - 08:16 #9
ok
Avatar billede nva Praktikant
20. oktober 2003 - 07:54 #10
Indtil videre har jeg opgivet at få den til at virke