Avatar billede peter12 Nybegynder
07. oktober 2003 - 19:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Overspille VHS-bånd til DVD gennem PC

Da jeg skal have opbygget en ny PC vil jeg gerne sikre mig at den har et fuldt egnet grafikkort til flytte mine gamle VHS-ting over på DVD. Hvad med Soltek GeForce4 TI4200 64MB DDR TV-out, eller hvad uden at røbe for meget ukendskab? Det må gerne forhandles hos Midt-Data

peter12
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
07. oktober 2003 - 19:09 #1
Af ren int. hvorfor vil du spille vhs over på dvd?

vhs er jo dårlig kvalitet og det blir' jo ikke bedre af og komme på et dvd medie!
Avatar billede henninga Novice
08. oktober 2003 - 00:02 #2
Kommer an på om du vil have en ordentlig kvalitet.
Find et kort der kan tage det analoge signal fra din VHS og konvertere det til MPEG2 til din harddisk. På den måde skal du kun konvertere een gang med deraf følgende bedre kvalitet.
Så vidt jeg kan se har Soltek kortet TV-Out, men det er vel en indgang du skal bruge.
Et godt bud er denne Adaptec konverter:
http://www.adaptec.com/worldwide/product/prodtechindex.html?sess=no&cat=/Technology/Video&source=home_menu
(som osse forhandles hos midtdata ;o)
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/produktUgroup1.asp?para='tvconv'

Men der findes osse mange andre fabrikater - Prøv at kigge efter Dazzle eller Snazzi.
HenningA

ps. Jeg kan da godt forstå du vil have dine vhs over på dvd - det giver 3 gange så meget plads ;o)
Avatar billede sarkis Nybegynder
30. januar 2004 - 00:19 #3
Hej Peter
Der er en ting du skal være opmærksom på. Hvis du kan leve med VHS kvaliteten er der ingen grund til at gå ud og købe et dyrt kort. Du kan bare nøjes med at have en almindlig pc med en cd-rom brander og en video afspiller med et skart stik. Det skal ikke mere til at overføre din VHS bånd til pcen og brande det derefter som vcd eller svcd. Mht. grafikkortet jeg har en Asus deluxe 7700 som har video ind og klarer opgaven udmærket.
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget.
Avatar billede peter12 Nybegynder
09. marts 2004 - 16:30 #4
På Trods af at du måtte vente så tak for svaret Hennina