Avatar billede oesterballe Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skærmen flimre efter skærmdriver er installeret

Hej

Jeg har lige installeret et ASROCK MB model K7VM2 med indbygget grafikkort. Et S3 prosavageDDR.
Det kører fint, men opdaterer selvfølgeligt langsomt uden driverne. Problemet er at så snart jeg installere driverne til kortet begynder det at flimre.
Og det flimre meget, ligesom om stikket ikke sider ordentligt i, eller der er støj ved kablerne.
Det skal lige siges at det er en LCD skærm og ikke CRT.

Jeg har
- installeret den seneste bios version.
- Afinstalleret gamle skærmdrivere
- Checkket kabler
- afinstalleret nye drivere og geninstalleret dem.
- AGP driveren til VIA chipsettet er også installeret. Jeg har også prøvet unden.

Ligemeget hjælper det. Lige så snart jeg installere driverne til kortet begynder skærmbilledet at flimre.
Så er det nu jeg skal bruge lidt hjælp. På forhånd tak :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:47 #1
kan det ikke være pga. hz'ene er sat for lavt - f.eks til 60 istedet for de 85/mere du har normalt?
Avatar billede oesterballe Nybegynder
02. januar 2005 - 03:12 #2
Jeg har fundet løsningen
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
01. april 2005 - 20:46 #3
Jeg har nøjagtig samme problem med flimren på en Samsung fladskærm og har kigget efter, om nogen har haft samme problem. Det har du, men du skriver ikke, hvad løsningen var og det kunne jeg da godt tænke mig at vide!!
Avatar billede oesterballe Nybegynder
02. april 2005 - 16:53 #4
Jeg skulle nok have skrevet en løsning. Forhandleren skiftet det da de mente der var tale om et defekt bundkort
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
02. april 2005 - 17:15 #5
Ok - tak!! Jeg tror nok, at jeg har lokaliseret mit problem til strømforsyningen, da jeg kan se, at flimmeret ligesom blinker i takt med harddisken.