Avatar billede md_craig Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SQL Reference

Er der en god online SQL reference, op mod de forskellige databaser... fx... Access, MS SQL, My SQL, Sysbase mfl.

Det jeg skal bruge er et opslagsværk... hvor jeg kan finde angivelser for Datatyper, Joins, Betingelser mm.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2003 - 19:27 #1
Avatar billede md_craig Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:28 #2
Det var nu en mere fælles reference jeg gerne ville have...
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2003 - 19:29 #4
Du mener en sammenligning ?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2003 - 19:36 #5
Det var straks meget værre.

Jeg kende ingen gode sammenligninger.

Hvis du skal udvikle en ikke database afhængig applikation, så
hold dig til ANSI SQL (der både data typer og joins defineret).

Alle databaser med undtagelse af Access (og tildels MySQL) bør
virke med det.
Avatar billede md_craig Nybegynder
23. november 2003 - 17:47 #6
Well... har faktisk fået købt mig en bog til "Clean" SQL... hvor der så står ved de forskellige syntaxer at de ikke kan bruges i fx Oracle, MySQL eller what ever... den går vist ud fra MsSQL som grundlag... hvis der så er en komando der ikke virker i fx Oracle, men bare skal bruge en anden syntax... så skriver den også den der virker der...

Nu er Oracle ikke den store synder... men MySQL har godt nok mange begrænsninger...

Den kommer ud af hvad jeg indtil videre har fundet ud af ind på:

Ms SQL, dBASE, Ms Access, Sybase, Oracle og MySQL

Godtnok er det er "lær dig selv SQL bog" men den er også ret god som opslagsværk, hvertfald for mig... so far...

Men ellers tak for hjælpen...