Avatar billede multicoder Nybegynder
06. oktober 2003 - 11:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

554 Relay rejected for policy reasons.

Hej

Jeg har lidt problemer med og få min domino server til og modtage mail.

Når man sender en mail en bruger kommer denne fejl tilbage.:

Error transferring to mail.domæne.DK; SMTP Protocol Returned a Permanent Error 554 Relay rejected for policy reasons.

det er en Domino Release 6.0.2CF2 (191)

pft.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:16 #1
Avatar billede jogii Nybegynder
06. oktober 2003 - 17:27 #2
Kender du til almindelig mail-Relay-styring på en Domino server?
Hvis ikke, så start med at se efter i adressebogen under "Configuration -> Messaging -> Configurations".
Find det konfiguraionsdokument der er gældende for din server (enten angivet explicit eller default *)
Under "Router/SMTP -> Restrictions -> SMTP Inbound Controls" angives hvem der må relaye.
Hvis du kender til Domino relay-opsætning, hvordan er din server så konfigureret?
//Jörg
Avatar billede multicoder Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:48 #3
Hej

Deny messages to be sent to the following external internet domains: (* means all)
Er sat til: *

Deny messages from the following internet hosts to be sent to external internet domains:(* means all)
Er sat til: *

Og under Allow messages intended only for the following internet addresses:
Har jeg mine mail adresser.

Verify that local domain recipients exist in the Domino Directory:
Er sat til: enable

-Mads
Avatar billede jogii Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:45 #4
Undskyld jeg spørger igen. Jeg har nok misforstået noget. Det er altså de interne brugere der ikke kan sende ud, ikke sandt? Så er det under "Router/SMTP -> Restrictions -> SMTP Outbound Controls" du skal se efter. Desuden kan der være fejl på første faneblad "Router/SMTP -> Restrictions" at du har for høje begrænsninger på. Hvad siger disse to faneblade?
Avatar billede multicoder Nybegynder
07. oktober 2003 - 09:57 #5
Det er brugere ude fra der ikke kan sende mail til mig.
Hvis du fx sender en mail til mig vil du få denne besked tilbage.
”Error transferring to mail.domæne.DK; SMTP Protocol Returned a Permanent Error 554 Relay rejected for policy reasons.”

Jeg kan godt sende mail ud. Der er der ikke problemer.

Under Restrictions er der ikke lavet indstillinger.
Avatar billede jogii Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:54 #6
Jeg kunne ikke se hvad i din oprindelige mail om det var "fra en bruger" eller "til en bruger".
Hvad står dit "Global Domain"-dokument til? Her angives de domænenavne, som anses for værende "interne" (primære og sækundere domæner).

Jeg har i vores opstilling de to felter, som du angiver foroven, stående blank (=allow), men tilføjer i feltet nedenunder følgende:

Allow messages only from the following internet hosts to be sent to external internet domains:    [10.0.0.*]

Det gør det muligt for maskiner indenfor vores eget intranet at anvende Domino serveren som Relay-server, mens alle andre bliver afvist. Det er en meget effektiv løsning (medmindre man får en virus på intranettet :-).

Du kan evt. maile nogle oplysninger til mig på mailto:jogi@asmucon.dk , så kan jeg teste mere for dig.
Avatar billede multicoder Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:02 #7
Ups ja det kan jeg godt se. Min fejl.

Der var ikke oprettet et "Global Domain" dokument.
Efter jeg har oprettet det med mit Internet domain. Er det gået lidt fremad, nu kommer mailen ind i min mail.box men bliver så sendt tilbage med beskeden:
"Error transferring to mail.domain.DK; Maximum"

I min log kan jeg så se:
"07-10-2003 13:30:14 Router: Error transferring message 003F2F3F via SMTP to mail.domain.DK;mail.domain.DK Maximum hop count exceeded. Message probably in a routing loop."
Avatar billede jogii Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:49 #8
Har du angivet "mail.domain.dk" som sekundær domæne?
Avatar billede multicoder Nybegynder
14. oktober 2003 - 11:33 #9
Hej igen

Så fik jeg igen tid til og se lidt på det.

Jeg har fået det til og virke nu.

Først har jeg oprettet mail.domain.dk som sekundær domæne.
Derefter har jeg slettet mit konfiguraionsdokument og oprettet et nyt.

Du kan lige smide et svar.

Tak for hjælpen.
Avatar billede jogii Nybegynder
14. oktober 2003 - 16:56 #10
Ja det var nok på tide med et svar efter alle de spørgsmål :-)
Avatar billede multicoder Nybegynder
17. oktober 2003 - 10:19 #11
takker