Avatar billede unsigned Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:03 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Svært spørgsmål

Jeg har to email adresser, 'nummer et' og 'nummer to'. 'Nummer et' er sat til standard. Når jeg trykker på 'opret meddelelse' så bliver 'nummer et' sat til afsender. Men når jeg trykker på 'besvar', 'svar til alle' og 'videresend' så bliver 'nummer to' sat til afsender. Det er ikke godt, for 'nummer et' skal for tiden altid stå som afsender. Hvad er der galt?
Alle de mails jeg modtager, er sendt til 'nummer er'. Alligevel skifter Outlook Express i de 3 tilfælde til 'nummer to' som afsender. Nu er jeg opmærksom på det, så jeg skifter afsender foroven, for at få 'nummer et' som afsender. Men det ville være rart ikke at skulle gøre det.
Avatar billede riversen Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:05 #1
brug lige lidt tid på en ordentlig overskrift næste gang :-)
Avatar billede peet-49 Novice
04. oktober 2003 - 12:08 #2
Du skal ikke bruge "svar til alle" kun svar  (reply)
Avatar billede unsigned Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:14 #3
-> peet49  Så vidt jeg ved, så er 'besvar' et svar til den der har sendt emailen. 'svar til alle' er et svar til alle dem, som den der har sendt emailen, har sendt emailen til.
Avatar billede findovia Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:16 #4
Hvilken adresse, der bruges, når du besvarer eller videresender en mail afhænger af, hvilken adresse den mail, du besvarer, er sendt til.
Når du besvarer eller videresender, bliver du nødt til selv at sørge for den ønskede afsender mail-adresse.
Hvis du klikker i "Fra" feltet, kan du vælge hvilken adresse, du vil sende fra.
Avatar billede unsigned Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:22 #5
-> findovia  Alle de mail jeg modtager, de er sendt til 'nummer et'. Men når jeg trykker 'besvar', så sætter Outlook Express 'nummer to' på som afsender. Så går jeg op i 'fra' og vælger 'nummer et', for at få afsender korrekt.
Avatar billede benjiee Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:25 #6
Jeg har selv 3 emailadresser hvor adresse 1 er sat til standart. PÅ min outlook Ekstress 6.0 vælger programmet altid adresse 1 med mindre beskeden er sendt til en af de to andre adresser, da vælges der en anden adresse. Den kan være en fejl i dit program. Den sidste ting det kan være er der hvor du flytter din mails til. Hvis du gør det. Feks hvis jeg modtager til adresse 1 og flytter den til feks min hotmail inboks (adresse 2) og laver en reply vil den vælge adresse 2 som afsender også selvom at mailen er sendt til adresse 1. Håber at det kan hjælpe. MVH Benjamin
Avatar billede unsigned Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:32 #7
-> benjii  Du skriver: "På min outlook Ekstress 6.0 vælger programmet altid adresse 1 med mindre beskeden er sendt til en af de to andre adresser, da vælges der en anden adresse." Det er lige præcis det min ikke går. Selvom alle email er sendt til nummer et, så vælger Outlook Express altid nummer to, ved 'besvar', 'svar til alle' og 'videresend'. Ved 'opret ny meddelelse', så vælgers 'nummer et'.
jeg har kigget hele Outlook efter, for måske at finde noget med opsætningen. Men der har ikke været noget.
Avatar billede benjiee Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:42 #8
Jeg tror at jeg ville tage en backup af dine mails(Brug ekspress assist) og så prøv at installere outlook ekspress igen. Tror ikke at det er et flueben der mangler eller en fejl du har lavet. Det virker upåklageligt på min.
Avatar billede unsigned Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:21 #9
-> benjiee Kom med et svar, så får du nogle af pointene.
Avatar billede benjiee Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:42 #10
Håber at du får det til at virke :) Tak for point
Avatar billede unsigned Nybegynder
08. oktober 2003 - 15:29 #11
Svar
Avatar billede unsigned Nybegynder
20. oktober 2003 - 12:56 #12
Man kan ikke installere Outlook Express for sig, det er en del af IE. Man kan ikke installere IE for sig, det er en del af WIN98. Så for at geninstallere Outlook, skal styresystemet geninstalleres. Og det er stort besvær. Jeg har løst problemet, ved at slette konto 'nummer 2'.