Avatar billede kkkresten Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ampære på gameport

Er der en der kan fortælle mig hvor mange ampære man kan trække ud af gameporten?

Jeg skal tænde et relæ så jeg skal vide hvilket relæ jeg skal købe.

Med venlig hilsen Kresten.
Avatar billede scb Praktikant
04. oktober 2003 - 10:33 #1
http://www.hardwarebook.net/connector/userinput/gameportpcmidi.html
En gameport har en fast +5 volt spænding ud, og den kan give omkring 500 mA.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
04. oktober 2003 - 10:37 #2
Faktisk skulle man kunne trække flere ampere ud af gameporten, men hvis du holder dig på max 0,5-1 ampere skulle der ikke kunne gå noget galt.
-SCB
Avatar billede kkkresten Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:08 #3
Tak skal du have. Det var lige det jeg ledte efter.
Kan du så også fortælle mig om vil overbelaste porten hvis man trækker 5 V fra samtlige fire porte på en gang? Vil effekten falde?
Avatar billede scb Praktikant
04. oktober 2003 - 15:07 #4
De fire stk 5 volt udgange kommer fra strømforsyningens 5 volt, og skulle derfor sagtens kunne give 500 mA hver.
-SCB