Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
02. oktober 2003 - 20:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er denne fladskærm god?

Er den her fladskærm god, eller er det et dårligt køb.
Jeg har slet ikke forstand på fladskærme derfor komme dette spørgsmål.

http://www.nec-mitsubishi.com/coremedia/download.jsp/8552/LCD1850X-Datasheet-english.pdf
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
02. oktober 2003 - 22:45 #1
Umiddelbart ser det ud til den kun kører 1280*1024 ved 60 hertz, noget som jeg personligt ikke synes er nok.
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:07 #2
nu skal jeg bruge den i 1024x768 og der kører den 85Hz.

Prisen for den er 7500kr så den er vel ikke helt dårlig
Avatar billede hub Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:18 #3
Refresh-rate er underordnet i forbindelse med fladskærme, da disse jo ikke scanner billedrøret. Du skal være opmærksom på, at en fladskærm kun virker optimalt ved den anbefalede opløsning, der for 17" vedkommende er 1280*1024.
Avatar billede klavil Seniormester
08. oktober 2003 - 10:20 #4
Man kan ikke se opdateringshastigheden. Contrast radio er lidt lav 300:1, skulle helst op omkring 400:1. Opdateringshastigheden har meget at sige hvis du skal spille på den og skal være 16ms eller lavere, men er det til kontorbrug er det ikke så vigtigt. Kontrasten skulle gerne kunne indstilles så meget som muligt, da du får et klart bedre og lysere skær selv i sollys.
Du kan læse lidt om hvad folk mener og fladskærme og tests af nogle.
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/09/04/2459825
Hvis du skal have en rigtig god skærm til både kontor og spil så vil jeg anbefale dig en ACER AL732, da den ikke, selv ved meget krævende spil som UT2003, så noget efterslæb.
Håber du kan bruge det her til noget.