Avatar billede jesp_71 Nybegynder
02. oktober 2003 - 02:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

skærm går i sort "power saving enable monitor will shut down"

har lige købt nyt skærmkort til min pc.
men har fået et problem, efter et lille stykke tid går skærmen i sort, og der der står så "power saving enable monitor will shut down in a few seconds" efter det er skat er der ikke andet at gøre end at lukke helt ned for pcen,og starte forfra. ved simpelhent ikke hvad jeg skal gøre, har kigget i bios og i kontrolpanel for strømstyring og for skærm. HJÆLP PLEASE.
har et asus bundkort A7N266-VM, med en AMD athlon xp 2400+
og graffikkortet er et fx5600 med 256mb ddr ram fra point of view, har kigget på deres hjemmside.
Avatar billede tobias28 Praktikant
02. oktober 2003 - 07:26 #1
er det ikke noget du kan indstille i kontrolpanel -> strømstyring???
Avatar billede ird Praktikant
02. oktober 2003 - 08:07 #2
Avatar billede ird Praktikant
02. oktober 2003 - 08:08 #3
Højreklik på skrivebordet og vælg egenskaber. gå hen til fanebladet screensaver. og gå ind under energistyrring. Slå al strømbesparende fra, og se om det hjælper...
Avatar billede jesp_71 Nybegynder
05. oktober 2003 - 23:55 #4
har ikke problemet så ofte faktisk sjældent, efter det link jeg fik, hvor man ka slå det fra, kortet ka åbentbart ikke rigigt finde ud af at det er slået fra.
har slået alt fra i strømstyring, har hørt at det muligvis er et indstillings problem på grafikkortet men hvilket ved jeg ikke.
mit nye grafikkort er simpelhent for hurtigt til min skærm, ka det virkelig passe. det er da smadder iritternde at når man køber nyt kort at skærmen så ikke ka følge med.
Avatar billede ird Praktikant
06. oktober 2003 - 12:06 #5
Sker her mere?
Avatar billede jesp_71 Nybegynder
06. oktober 2003 - 17:53 #6
ikke andet end at pcen eller grafikkortet stadig ikke ka finde ud af at lade være med at slå skærmen fra har åbnede for pcen og så plop så gik den ud igen det gør den en gang imellem findes der et eller andet program der ka hjælpe med at indstille kortet? eller skal man prøve sig frem til de rigtige indstillinger
Avatar billede jesp_71 Nybegynder
07. november 2003 - 22:05 #7
kommer lige igen ang. power saving enable og shoot down, nu har jeg prøvet at formatere harddisken men uden resultat, kan det så være min skærm der ikke ka følge med, eller ka det ikke lade sig gøre.
min skærm er en amitech med produkt nr. BZ-772N og model nr. er 786N. hvis det er til nogen hjælp, jeg har kontaktet producenten af skærmen, og venter på svar fra dem. men hvis der nogle der ka hjælpe så høre jeg meget gerne fra jer.