Avatar billede syskim Nybegynder
29. september 2003 - 14:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forhindre Messenger i at starte op i Win98

Jeg har læst mig frem til, at man kan gøre det umuligt at starte Messenger op ved at ændre i registreringsdatabasen.

Det var imidlertid i XP. Metoden virker ikke i Win98. Er der nogle, der ved om man kan gøre noget lignende for Messenger (og evt. andre programmer) i Win98??
Avatar billede nopsen Ekspert
29. september 2003 - 17:00 #1
Er ikke lige sikker på hvordan m,an gør i 98, men hvis det kun er fordi du ikke vil ha den til at starte op sammen med win. kan du slå det fra under indstillinger i messengeren, og så kan du jo bare slette genvejene til den.
Avatar billede syskim Nybegynder
29. september 2003 - 17:09 #2
Det er jeg godt klar over. Jeg kan også bare slette den fra systemet. Det er imidlertid ikke nok, da den jo bare kan downloades og installeres igen.
Mit ønske er, at det ikke er muligt at starte programmet, selvom det er på systemet. Om det er muligt i Win98 ved jeg ikke.
Avatar billede klausman Nybegynder
29. september 2003 - 17:21 #3
Jeg kan ikke se helt hvad du vil, hvis det ikke er nok at afinstallere programmet hvilket i sig selv må siges at løse dit problem. Du kan prøve at køre en msconfig, her har du mulighed for at angive hvilke programmer du ikke ønsker at starte op sammen med computeren!
Avatar billede syskim Nybegynder
30. september 2003 - 13:41 #4
Jeg må hellere forklare mig. Jeg er IT-ansvarlig på en skole. Vi er rætte af, at eleverne bruger mere tid på Messenger end på tyske stile mm.
jeg læste forleden i en bog om XP, at ved at tilføje en PreventRun nøgle i registreringsdatabasen på det rigtige sted, kan forhindre opstart af programmet.
Som frygtet virker metoden desværre ikke i Win98. Spørgsmålet er, om det kan lade sig gøres på en anden måde??
Avatar billede klausman Nybegynder
30. september 2003 - 14:43 #5
Hvilken server benytter I? Hvis det er en novell server, så er der lidt hjælp at hente her:
http://www.novell.com/coolsolutions/zenworks/features/tips/t_block_msn_zw.html#kevinb
Avatar billede klausman Nybegynder
30. september 2003 - 14:50 #6
Her er et andet link?
http://www.novell.com/coolsolutions/zenworks/features/trenches/tr_preventrun_msn5_zw.html

Som du kan se er det muligt at slå den fra i win98, men det er også afhængigt af hvilken version messengeren har!
Avatar billede klausman Nybegynder
30. september 2003 - 15:02 #7
En tredje mulighed er programmet TerminatorX, hvilket eftersigende giver mulighed for at blokere programmer. Jeg har ikke selv prøvet programmet og kan derfor ikke komme med nogen erfaringer, men du har mulighed for at downloade en Trial version.
http://www.plevna.f9.co.uk/index.htm
Avatar billede syskim Nybegynder
30. september 2003 - 17:36 #8
klausman>>TerminatorX ser meget lovende ud. Det vil jeg lige afprøve og vender så tilbage.