Avatar billede dkoy Nybegynder
29. september 2003 - 10:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af mapper?

Hejsa

Jeg har et herligt lille problem, som jeg bare ikke kan løse. Mine mapper opdaterer ikke uden at jeg trykker F5.

Når jeg går op i filer -> ny mappe, sker der intet før jeg trykker F5 - så ligger "ny mappe" der. Hvordan kan det være? Kan man styre om XP skal opdatere mapper automatisk eller ej? Jeg kan ikke finde noget om dette.

Mvh
Steen
Avatar billede nmh Nybegynder
29. september 2003 - 10:47 #1
Er det også sådan, hvis du højre klikker med musen og vælger ny mappe?
Avatar billede dkoy Nybegynder
29. september 2003 - 11:14 #2
Ja det er det samme. Hvis jeg højreklikker og siger ny mappe - så kan jeg ikke se den nye mappe før jeg har trykket F5.
Avatar billede nmh Nybegynder
29. september 2003 - 11:37 #3
jeg ville jo nok foreslå en repair af win xp pro, men der kommer måske andre forbi med en helt simpel løsning på problemet. Så vent en dag eller to.
Avatar billede dkoy Nybegynder
29. september 2003 - 11:59 #4
He he - ja det kan være det ender med sådan noget lignene. Det er vores adm. direktør her i firmaet som har problemet og jeg har lovet at have en løsning til ham hurtigt - juhuuuu :-))
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2003 - 12:26 #5
Prøv dette:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Update
sæt UpdateMode til 0
Reboot.
:-)
Avatar billede dkoy Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:09 #6
Det viste sig at det var når man gik ind i mapperne via shortcuts på skrivebordet/hurtigstart. Jeg lavede alle shortcuts igen og nu virker det. Endnu en af XP's utallige herlige bugs.

Jeg lukker tråden, - uden point uddeling :-)

Mvh
Steen
Avatar billede dkoy Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:16 #7
Nu gider jeg ikke lede længere - hvordan pokker er det nu jeg lukker en tråd?
Avatar billede arlet Juniormester
01. oktober 2003 - 19:17 #8
lægger et svar og accepterer selv
Avatar billede dkoy Nybegynder
01. oktober 2003 - 21:49 #9
Okay - så prøver jeg det :-)