Avatar billede zad Nybegynder
28. september 2003 - 15:36 Der er 3 kommentarer

Hvordan fjerner jeg det ene styresystem uden at berøre det andet

En af mine bekendte kørte XP TYSK version og vi troede at man bare lige kunne installere en dasnk version oveni !!
Det viser sig at han kørte XP home og den version vi installerede oveni var en DANSK XP prof udgave.

Lige nu køre han umiddelbart med to systemer, der er dog ingen valg mulighed ved opstart. Det pudsige er at det faktisk fungere fint.

Nogle programmer der lå på den tyske version fungere også stadig - selv om du vælger dem igennem den danske version, det er bare meget rodet at se på når man tager et kig i stifinder (alt viser sig jo dobbelt og selvfølgefig på begge sprog). Vi kan ikke se nogle steder at man kan
afinstallere den tyske version

Spørgsmålet lyder ganske simpelt: Hvordan fjerner jeg det tyske system uden at berøre det danske OG STADIG bevarer (evt. med backup) programmerne der blev installeret i den tyske version

...Ved ikke om det har den store betydning men han har en bærbar computer!!
Avatar billede hcma Novice
28. september 2003 - 17:26 #1
Avatar billede zad Nybegynder
28. september 2003 - 23:11 #2
Hvis jeg forstår de to punkter rigtigt der er skrevet omkring succesfuld afinstall. af XP  (nævnt herunder) Så kan det ikke lade sig gøre

- If the Windows XP uninstallation files have been removed from the computer, you cannot use the uninstallation process that is described in this article

Vi fandt ingen steder man kunne afinstallere den tyske version, så spørgsmålet er om vi har fået slettet den mulighed !!!

- To be able to successfully uninstall Windows XP, you must have upgraded from Microsoft Windows 98, Microsoft Windows 98 Second Edition, or Microsoft Windows Millennium Edition (Me).

Vi havde "opgraderet" fra XP home tysk til XP prof. dansk, altså ingen af de ovennævnte systemer...........

MEN HVIS DU EVT HAR NOGET ANDET I ÆRMET VIL JEG MEGET GERNE HØRE/LÆSE OM DET !  ;o)
Avatar billede hcma Novice
29. september 2003 - 13:09 #3
Sorry - jeg ville tage en back-up at alt det vigtige og så formatere samt installere XP igen.