Avatar billede mrtest Nybegynder
26. september 2003 - 14:02 Der er 4 kommentarer

Port 80 blokerer for afsendelse af formular på webside

Hej! Jeg ville lige høre om nogen har en løsning på mit problem, omkring mit firmas webside... Det er sådan, at brugeren har mulighed for at udfylde og sende en formular på websiden, og når denne klikker send så modtager vi en mail i outlook... Problemet er så, at hvis kunden har installeret en firewall der blokerer for port 80, (er vist meget almindeligt og tilrådeligt, at blokere for denne port) så kan formularen ikke sendes videre til vores mailprogram, hvorfor der så skrives at forespørgslen kommer fra et uautoriseret domæne.
Spørgsmålet er så, hvad skal ændres for at denne formular kan afsendes, når brugeren har blokeret for port 80 ?? 100 point til den der kan klare opgaven!
Avatar billede squashguy Nybegynder
26. september 2003 - 14:22 #1
øhh hvis port 80 er spærret, vil brugeren da slet ikke komme ind på jeres side..?
Avatar billede squashguy Nybegynder
26. september 2003 - 14:25 #2
.. formen bliver direkte submittet til jeres egen server; hvad brugeren har af firewall som blokerer indgående porte er lige meget...
Avatar billede mrtest Nybegynder
26. september 2003 - 14:34 #3
Jo, det tror jeg da helt bestemt, for vi kan selv uden problemer gå ind på siden... Men i det øjeblik vi forsøger at sende formularen, så skrives der at det er fra et uautoriseret domæne... Hvis vi så derimod deaktiverer vores firewall, så bliver formularen sendt på den rigtige måde... Og vores firewall er en helt almindelig standardopsætning, der automatisk opsættes når programmet Norton Internet Security fra Symatec installeres på en pc, og som således blokerer for bl.a. port 80
Avatar billede mrtest Nybegynder
26. september 2003 - 14:36 #4
PS: Iøvrigt kører vi ikke på egen web-server, men hos b-one