Avatar billede dimmu.borgir Nybegynder
23. september 2003 - 10:09 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til access

Er det muligt at der er nogle herinde som kan hjælpe mig med et lille problem.
Problemet er at jeg har lavet tabbeller hendholdsvis en ind ud, samt lager. Jeg skal have lavet det således at når der er noget som går ud skal det lægges ind i lager. Det vil sige at den skal regne sammen hvad der er tilbage af Lager.

Svar bedes sendes til bni@it-skp.dk
23. september 2003 - 10:16 #1
Du kan prøve at sende db'en til mig på tj@milla.dk
Avatar billede mugs Novice
23. september 2003 - 10:20 #2
I din ind/ud tabel skal du have et felt der fortæller hvor mange enheder du trækker ud eller sætter ind.
I lagertabellen et felt der angiver lagerbeholdningen. I en forespørgsel kan du nu lave et udtryk, der adderer eller subtraherer med din lagerbeholdning.

Jeg har en db derhjemme med eksempler på netop lagerbeholdning. Kan sende den i eftermiddag hvis du er interesseret.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. september 2003 - 10:29 #3
Det er ikke et spørgsmål om at sende databasen, for alle oplysninger skal være tilgængelige for ekspertens brugere.

/per
Avatar billede terry Ekspert
23. september 2003 - 10:49 #4
Per, I think we all agree, but have you ever tried cutting and pasting an Access dB into this editor? Doesnt work, I've tried it :o)

This point has been up a number of times as yet NO solution has been found, until then I think we will continue doing what we all have been doing for a number of years now.

But I am also sure that if you ask then you could also get it sent!
Avatar billede mugs Novice
23. september 2003 - 11:00 #5
Per -> i agree with terry, I wrote:

...Kan sende den i eftermiddag hvis du er interesseret.

That means, that I will send it to all users, who ask for it.
Avatar billede dimmu.borgir Nybegynder
23. september 2003 - 11:03 #6
I will like to have it send to my E-mail
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. september 2003 - 11:47 #7
terry>Den holder ikke en meter, for du kan pakke den som en zip fil. Derefter kan du lægge den ud som et link.

/per
23. september 2003 - 11:48 #8
ja, hvis man lige har en hjemmeside eller en ftp-server, hvor man kan lægge den. Det har alle altså ikke!
Avatar billede terry Ekspert
23. september 2003 - 12:09 #9
Per, where can these be placed? Ig eksperten require that we make them public then THEY should supply the disk space!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. september 2003 - 12:10 #10
thomasjepsen> Der er massere at alternative løsninger, så den holder ikke. Hvis du løser problemer, så kan du lægge den op på milla.dk.

/per
Avatar billede terry Ekspert
23. september 2003 - 12:19 #11
Stop repeating yourself Per (den holder ikke)
Take a look at my comment 23/09-2003 12:09:26

What are the alternative solutions? WHY should we use OUR money to have the required disk space?
Avatar billede terry Ekspert
23. september 2003 - 12:20 #12
Furthermore! The solutions should also be available in the future and any private person can remove access to their ftp server when they want.
Avatar billede mugs Novice
23. september 2003 - 21:27 #13
Jeg sender databaser til højre og venstre til dem som vil have dem. Jeg har ikke en hjemmeside, jeg kan lægge dem på, og jeg kan, som terry, ikke se, hvorfor jeg skulle bruge penge på det.

De små testdatabaser jeg har liggende som eksempler, er for manges vedkommende eksempler som jeg har lavcet i arbejdstiden beregnet til undervisningsbrug. Min arbejdsgiver har således "betalt" i form af arbejdstid, og det tolereres ikke, at disse eksempler oddentliggøres. Jeg har til nød fået lov at sende dem "fra mig til dig". Så hvis et evt. fremtidigt krav fra eksperten bliver, at de skal offentliggøres, så er det slut med at sende eksempler. Til glæde for nogle få regelryttere, og til sorg for mange brugere, fra hvilke jeg har fået mange positive tilkendegivelser.
Avatar billede mugs Novice
23. september 2003 - 21:32 #14
Databasen er forøvrigt sendt til spørgeren.
24. september 2003 - 10:09 #15
Hoejrup->JEG har et site, hvor jeg kan lægge løsningen. Mrn det er altså ikke alle, som har. Derfor er man nødt til at lave reglerne, så alle kan være med...