Avatar billede reklamefridk Nybegynder
22. september 2003 - 22:37 Der er 40 kommentarer og
2 løsninger

Problem med at få Skype til at køre

Undrer mig at jeg ikke får nogen søgeresultater på skype her på eksperten, så nu må jeg spørge i stedet for.
Jeg kan ikke få lov at oprette konto, vil ikke oprette forbindelsen. Har prøvet følgende:

At køre uden om både router og firewall, slå antivirus og alle andre baggrundsprogrammer fra. Jeg har lukket for DCOM og kan ike åben for den igen - kan det evt. være årsagen.

Desuden ved jeg at min ISP har lukket for port 135 p.g.a. Blaster, kan det have noget at sige. Er lidt lost her og vil gerne afprøve programmet.

Nogen der har erfaringe med det?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2003 - 22:41 #1
den fattede jeg ikke.. prøver du på at oprette en bruger der hedder "skype" ?

skype eksisterer allerede og er deaktiveret:
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=skype
Avatar billede kenp Novice
22. september 2003 - 22:44 #2
jeg tror det var det nye program som har været omtalt i fjernsynet!

Det kan godt være det er dcom som gør at du ikek kan forbinde! men det virker hos 9 ud af 10!
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2003 - 22:47 #3
skype er et nyt program fra skaberne af kazza.
grundiden er, at man via programmmet kan tale med andre bruger gratis over nettet.

men da jeg har nævnt "skaberne af kazza" har jeg vist også nævnt, at vi er ude i noget der kan udvikle sig uheldigt. finder lige en tråd om emnet fra igår eller lørdag.
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2003 - 22:48 #4
det kan være deres servere er overbelastede, så du derfor ikke kan få forbindelse.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
22. september 2003 - 22:49 #5
Har læst de tråde - men ikke fundet min løsning. Ja, jeg er klar over at der kan ligge meget snavs under overfladen, men forhb. "nøjes" det med at blive en betalingsservice - men derfor vil jeg nu alligevel gerne afprøve det
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
22. september 2003 - 22:50 #6
c-holdt > har prøvert 3 dage i træk og mine venner har fået den til at køre - jeg får slet ikke forbindelse på noget tidspunkt, kan ikke oprette en bruger. Den fryser hvis jeg lader den prøve længe nok
Avatar billede spontek Nybegynder
22. september 2003 - 22:50 #7
Hvilket styresystem bruger du? Der har været problemer med Win2000.
Hvem er din ISP?

Se evt. lidt på http://skype.spontek.dk
Avatar billede spontek Nybegynder
22. september 2003 - 22:52 #8
Glemte: Hvilken fejlbesked for du når du forsøger at oprette dig?
Avatar billede perj Nybegynder
22. september 2003 - 22:55 #9
>>c-holst. Finder du denne tråd?
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2003 - 22:57 #10
http://www.eksperten.dk/spm/403223 - angående bekymring om skype.

det problem kunne måske løses med enten

prøv at gå i Start - Kør og skriv sfc /scannow, sæt din CD i drevert og tryk på Enter.
Sfc genopretter korrupte eller manglende systemfiler, det tager tyspisk en lille halv time.

eller en repair af din OS.

begge dele er forudsat at du bruger xp, tror jeg nok. Skal jeg lægge en guide til repair siger du bare til
Avatar billede perj Nybegynder
22. september 2003 - 22:58 #11
Forøvrigt kører Skype fint hos mig og de venner jeg har oprettet. Har blot lidt problemer med at søge efter "Find en ven" hvis Zonealarm er på.
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2003 - 23:02 #12
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
22. september 2003 - 23:04 #13
ISP = stofanet
sys = XP pro

ingen fejlbesked, den forsøger at logge på nogen tid, herefter må jeg ctrl-alt-del

klikker jeg annuler inden for en kort tid får jeg meddelelsen at den ikke kan oprette forbindelse
- kigger lige på linkene
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2003 - 23:08 #14
deres hjemmeside er jo ikke synderligt detaljeret i deres faq, men der kommer sikkert mere info når folk begynder at melde problemer tilbage.

tror dog løsningen gemmer sig i disse to råd:

General Questions About Skype
Questions About Using Skype
Technical Questions
Privacy Questions

General Questions about Skype

What is Skype?
Skype is a free program that uses the latest P2P technology to bring affordable and high-quality voice communications to people all over the world.

How does it work?
When you use the free Skype software, you can connect to other Skype users so that you can talk and chat. Behind the scenes, cutting edge p2p technology manages the connection for you.

How do I get it?
Just click here to download Skype, the download should take only a few minutes depending on your connection speed - and installation is a snap!

Is Skype available for Mac OS, Linux, Palm OS, Pocket PC..?
Currently, Skype is only available for Windows 2000 and XP. Stay tuned for more information about other platforms.

Can I use Skype with Windows 98 or Windows ME?
Because it hasn't been fully tested, we have not yet certified Skype for use with these operating systems. Skype may work with Windows 98 or ME but we cannot yet guarantee compatibility. Some WinME/9x video (and possibly other) drivers tend to use 100% of processor for their needs for relatiovely long periods of time. This can cause the audio quality to degrade significantly. In addition, WinME/9x does not offer full unicode support, which means that some things may not display properly. Skype does not work on WinNT at the moment. We may support these platforms in the future and will make any future announcements on our website.

What does it cost?
During the beta period Skype is free and helps us to refine and improve our product. Eventually, some features and services of Skype will require a paid subscription or prepayment. Our ambition is to keep the basic functionality of Skype (PC to PC calls) free. More information will be provided once our beta program is complete.

Why is Skype better than Net2Phone, ICQ, AIM, MSN, etc.?
Because it works! Most Voice-over-IP applications don’t work from behind firewalls and NAT (Network Address Translation) devices. Nearly all broadband users are behind a NAT or firewall and so they cannot use VoIP applications. Skype is not a typical VoIP application - it's P2P Telephony! Because of its advanced design, Skype works behind nearly any firewall and NAT!
Superior Sound Quality
Current Voice over IP and chat applications just don’t measure up. Skype has created proprietary software and partnered with the best acoustic scientists in the business to deliver sound quality superior to even your fixed telephone line!

Extremely Easy to Use
Current Voice-over-IP applications are difficult to configure and it seems the provider assumes its users are experts in engineering. With Skype there is no difficult configuration of hardware or software. You shouldn’t have to work to use our software, software should work for you!

Totally Secure Communications
Your calls are encrypted “end-to-end” and are thus totally secure.

Can I use Skype to make 3-way or conference calls?
Not yet, but stay tuned!!

I have a webcam. Can I use Skype to do videoconferencing as well?
Our current focus is to make the best voice-application on the planet. But we will be adding many new and exciting features in the future and video-conferencing is on the wish list.

Can I get Skype in my favourite language?
Yes. We are working hard to translate Skype into as many languages as possible. If you would like to volunteer to help us translate Skype in your language, let us know by filling out our contact form.

Will it be possible to call to normal fixed phones and mobile phones with Skype?
We will be adding functionality soon which will allow you to call to regular phones with Skype. Stay tuned!

Does Skype contain any advertising or Spyware?
No.

Back to Top

Questions About Using Skype

I can't connect to Skype. What's wrong?
Some restrictive firewalls may not allow you to connect to Skype. Please see the Technical section of the FAQ for more information.

What do I need to use Skype?
In short: practically all home computers purchased within the last 2-3 years can run Skype and if you pick up a headset, you’re good to go! You can even purchase one in the Skype Store.
The long story: You need a PC with Windows, a sound card (full-duplex is best), microphone (built-in or external) and speakers or headset. You’ll get the best results if you go out and spent 10-20 Euro/USD on a headset with microphone – most computer or electronics stores carry these items.

What kind of headset should I use?
You need a computer headset, not a telephone headset. A computer headset has two separate connectors - one for the microphone, and one for the speaker (some newer headsets connect via USB, these are typically a bit more expensive but in general quite good). Also make sure that the headset has a microphone. You can also buy a handset, just as long as it has two connectors so that it can be plugged into your computer. You should not need to pay more than 10-15 USD/Eur for it. You can buy a headset from the Skype Store or by visiting your local computer or electronics retailer. Note that if you don't own a microphone, you may be able to use an existing pair of headphones as a temporary solution. Connect your extra headphones to the microphone input of your sound card and speak directly into the ear piece. We are not responsible for any damaged equipment so please try this at your own risk!

I installed Skype and tried to upload my picture, but it didn't work. What's wrong?
Skype beta does not yet include the ability to upload your picture, but we've left this element in our user interface to give you a small taste of things to come! Stay tuned for more features as we continue to develop Skype.

I received a Sound IO error when I tried to call someone. What's wrong?
A sound IO error can occur in some rare instances, depending on your network and hardware configurations and those of the person you are trying to call. We are working hard to eliminate this problem. If you have this problem repeatedly, please let us know by using the bug report form. Don't forget that this is Beta software and we need your input to improve Skype!

Why can't I find my friend??
Skype user info is not stored centrally, you can only find your friend for 3 days after he/she was last seen online.

Why does a user show up as offline when I know that they are online?
Because user information in Skype is not stored centrally, it may take a few minutes after your friend has registered for them to be visible online. We are working to improve this issue.

I lost my password. What do I do?
If you entered an email address when you registered for Skype, you can request a new password by filling out this form and a new password will be sent to you. If you did not enter your email address, you will have to register again as a new Skype user.

I would like a new username. What do I do?
You will need to register as a new user. From the File menu, select "log in as new user" and then create a new Skype account.

I am connected to the Internet with a modem. Can I use Skype?
You can use Skype when you are connected with a 33.6 Kbps modem or faster. However, when you are using a modem for other types of Internet traffic, such as web surfing, file sharing or email you may experience disruptions in the voice communication.

Can I log in from multiple computers with Skype? What about my friends list??
You can log in to Skype from multiple computers, but you won't have access to your friends since this is stored locally (on the computer where your first installed Skype). You will have to add and authorize your friends once again. We will be implementing a feature soon that will allow you to get access to your friends list automatically from multiple computers.

Will it be possible to call to normal fixed phones and mobile phones with Skype?
During the beta period you can only call other Skype users. We plan to make it possible to call normal fixed telephones and mobile phones in the future.

Can I use other clients, e.g. Windows Messenger to connect to the Skype network?
No you can’t. We have crafted Skype with a proprietary technology that is not compliant with other clients at this time.

Can I use Skype to send instant messages to my friends who use AOL/ICQ/Yahoo/MSN Messenger?
Skype is not currently compatible with these applications but may be in the future. Why don't you tell your friends to use Skype instead?

Where can I report bugs?
We appreciate the help to make Skype a better application – please click here to let us know about any problems.

Back to Top

Technical Questions

I can't connect to Skype from work or due to a restrictive firewall. Which ports need to be opened in order to use Skype?
The Minimum requirement is to open up outgoing TCP port 80. In order to achieve the best quality, also open up outgoing UDP for all ports in stateful mode, so that replies to sent UDP packets are let in.

Does Skype support connections through proxies and authenticating firewalls?
Currently, Skype does not support proxies or authenticating firewalls. Stay tuned for more enhanced features in the future.
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2003 - 23:09 #15
General Questions About Skype
Questions About Using Skype
Technical Questions
Privacy Questions

General Questions about Skype

What is Skype?
Skype is a free program that uses the latest P2P technology to bring affordable and high-quality voice communications to people all over the world.

How does it work?
When you use the free Skype software, you can connect to other Skype users so that you can talk and chat. Behind the scenes, cutting edge p2p technology manages the connection for you.

How do I get it?
Just click here to download Skype, the download should take only a few minutes depending on your connection speed - and installation is a snap!

Is Skype available for Mac OS, Linux, Palm OS, Pocket PC..?
Currently, Skype is only available for Windows 2000 and XP. Stay tuned for more information about other platforms.

Can I use Skype with Windows 98 or Windows ME?
Because it hasn't been fully tested, we have not yet certified Skype for use with these operating systems. Skype may work with Windows 98 or ME but we cannot yet guarantee compatibility. Some WinME/9x video (and possibly other) drivers tend to use 100% of processor for their needs for relatiovely long periods of time. This can cause the audio quality to degrade significantly. In addition, WinME/9x does not offer full unicode support, which means that some things may not display properly. Skype does not work on WinNT at the moment. We may support these platforms in the future and will make any future announcements on our website.

What does it cost?
During the beta period Skype is free and helps us to refine and improve our product. Eventually, some features and services of Skype will require a paid subscription or prepayment. Our ambition is to keep the basic functionality of Skype (PC to PC calls) free. More information will be provided once our beta program is complete.

Why is Skype better than Net2Phone, ICQ, AIM, MSN, etc.?
Because it works! Most Voice-over-IP applications don’t work from behind firewalls and NAT (Network Address Translation) devices. Nearly all broadband users are behind a NAT or firewall and so they cannot use VoIP applications. Skype is not a typical VoIP application - it's P2P Telephony! Because of its advanced design, Skype works behind nearly any firewall and NAT!
Superior Sound Quality
Current Voice over IP and chat applications just don’t measure up. Skype has created proprietary software and partnered with the best acoustic scientists in the business to deliver sound quality superior to even your fixed telephone line!

Extremely Easy to Use
Current Voice-over-IP applications are difficult to configure and it seems the provider assumes its users are experts in engineering. With Skype there is no difficult configuration of hardware or software. You shouldn’t have to work to use our software, software should work for you!

Totally Secure Communications
Your calls are encrypted “end-to-end” and are thus totally secure.

Can I use Skype to make 3-way or conference calls?
Not yet, but stay tuned!!

I have a webcam. Can I use Skype to do videoconferencing as well?
Our current focus is to make the best voice-application on the planet. But we will be adding many new and exciting features in the future and video-conferencing is on the wish list.

Can I get Skype in my favourite language?
Yes. We are working hard to translate Skype into as many languages as possible. If you would like to volunteer to help us translate Skype in your language, let us know by filling out our contact form.

Will it be possible to call to normal fixed phones and mobile phones with Skype?
We will be adding functionality soon which will allow you to call to regular phones with Skype. Stay tuned!

Does Skype contain any advertising or Spyware?
No.

Back to Top

Questions About Using Skype

I can't connect to Skype. What's wrong?
Some restrictive firewalls may not allow you to connect to Skype. Please see the Technical section of the FAQ for more information.

What do I need to use Skype?
In short: practically all home computers purchased within the last 2-3 years can run Skype and if you pick up a headset, you’re good to go! You can even purchase one in the Skype Store.
The long story: You need a PC with Windows, a sound card (full-duplex is best), microphone (built-in or external) and speakers or headset. You’ll get the best results if you go out and spent 10-20 Euro/USD on a headset with microphone – most computer or electronics stores carry these items.

What kind of headset should I use?
You need a computer headset, not a telephone headset. A computer headset has two separate connectors - one for the microphone, and one for the speaker (some newer headsets connect via USB, these are typically a bit more expensive but in general quite good). Also make sure that the headset has a microphone. You can also buy a handset, just as long as it has two connectors so that it can be plugged into your computer. You should not need to pay more than 10-15 USD/Eur for it. You can buy a headset from the Skype Store or by visiting your local computer or electronics retailer. Note that if you don't own a microphone, you may be able to use an existing pair of headphones as a temporary solution. Connect your extra headphones to the microphone input of your sound card and speak directly into the ear piece. We are not responsible for any damaged equipment so please try this at your own risk!

I installed Skype and tried to upload my picture, but it didn't work. What's wrong?
Skype beta does not yet include the ability to upload your picture, but we've left this element in our user interface to give you a small taste of things to come! Stay tuned for more features as we continue to develop Skype.

I received a Sound IO error when I tried to call someone. What's wrong?
A sound IO error can occur in some rare instances, depending on your network and hardware configurations and those of the person you are trying to call. We are working hard to eliminate this problem. If you have this problem repeatedly, please let us know by using the bug report form. Don't forget that this is Beta software and we need your input to improve Skype!

Why can't I find my friend??
Skype user info is not stored centrally, you can only find your friend for 3 days after he/she was last seen online.

Why does a user show up as offline when I know that they are online?
Because user information in Skype is not stored centrally, it may take a few minutes after your friend has registered for them to be visible online. We are working to improve this issue.

I lost my password. What do I do?
If you entered an email address when you registered for Skype, you can request a new password by filling out this form and a new password will be sent to you. If you did not enter your email address, you will have to register again as a new Skype user.

I would like a new username. What do I do?
You will need to register as a new user. From the File menu, select "log in as new user" and then create a new Skype account.

I am connected to the Internet with a modem. Can I use Skype?
You can use Skype when you are connected with a 33.6 Kbps modem or faster. However, when you are using a modem for other types of Internet traffic, such as web surfing, file sharing or email you may experience disruptions in the voice communication.

Can I log in from multiple computers with Skype? What about my friends list??
You can log in to Skype from multiple computers, but you won't have access to your friends since this is stored locally (on the computer where your first installed Skype). You will have to add and authorize your friends once again. We will be implementing a feature soon that will allow you to get access to your friends list automatically from multiple computers.

Will it be possible to call to normal fixed phones and mobile phones with Skype?
During the beta period you can only call other Skype users. We plan to make it possible to call normal fixed telephones and mobile phones in the future.

Can I use other clients, e.g. Windows Messenger to connect to the Skype network?
No you can’t. We have crafted Skype with a proprietary technology that is not compliant with other clients at this time.

Can I use Skype to send instant messages to my friends who use AOL/ICQ/Yahoo/MSN Messenger?
Skype is not currently compatible with these applications but may be in the future. Why don't you tell your friends to use Skype instead?

Where can I report bugs?
We appreciate the help to make Skype a better application – please click here to let us know about any problems.

Back to Top

Technical Questions

I can't connect to Skype from work or due to a restrictive firewall. Which ports need to be opened in order to use Skype?
The Minimum requirement is to open up outgoing TCP port 80. In order to achieve the best quality, also open up outgoing UDP for all ports in stateful mode, so that replies to sent UDP packets are let in.

Does Skype support connections through proxies and authenticating firewalls?
Currently, Skype does not support proxies or authenticating firewalls. Stay tuned for more enhanced features in the future.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
22. september 2003 - 23:10 #16
Der er ikke rigtig nogen problemløsning at finde på de link, jeg har som sagt deaktiveret al firewall, gået uden om router så min pc er pivåben. Det kan næsten kun være nogle indstillinger i XP - hvilke services mon Skype er afhængig af? (om nogle)

Det burde altså ikke være den DCOM, den vedrører vel kun port 135 og ikke 80?
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2003 - 23:11 #17
noget gik vist seriøst galt, beklager det på det dybeste, jeg ville have kopieret ind fra tekniske spørgsmål, men det gik ikke lige helt
her må grines
Avatar billede spontek Nybegynder
22. september 2003 - 23:12 #18
Skype kræver port 80 åbent. UDP ud og ind, og TCP ud.  Ikke noget med 135 her (bruger XP Pro DK SP1)
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
22. september 2003 - 23:13 #19
c-holst > jeg er godt nok ikke det store geni m.h.t. netværk, men med 0 firewall burde de porte vel ikke være noget problem?
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
22. september 2003 - 23:15 #20
Helt ok, godt man har en scrollbar at hive i :)
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
22. september 2003 - 23:17 #21
Forøvrigt kan jeg godt bruge messengers voice funktion, så jeg tvivler stærkt på at det er et spgs. om porte.
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2003 - 23:19 #22
prøv de ting jeg nævner kl. 22.57, ellers er jeg flad for ideer.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
22. september 2003 - 23:22 #23
Beklager c-holst, men jeg har desværre prøvet.
Under netværk har jef instralleret tcp/ip og Qos-pakkeplanlægning og Klientprogrammet - intet andet, mangler jeg evt noget?

Jeg har deaktiveret nogle services, men tror ikke det er problemet. Bl.a. Telnet, men det har ikke virket at slå den til.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
22. september 2003 - 23:24 #24
Er der nogen af jer som også har StofaNet (for lige at udelukke at det ikke er dem der ikke accepterer)
Avatar billede spontek Nybegynder
22. september 2003 - 23:38 #25
Jeg kan ikke komme på noget med hensyn til portene som blokere den. Det er jo samme du bruger til at browse på nettet m.m., og når du ikke engang har firewall kan jeg ikke finde på noget som lukker (jo router, men så var du ikke online :-)

Når du skriver du skal bruge CRTL+ALT+Delete mener du dermed at din maskine "fryser" når du forsøger at logge dig på Skype?

Du skriver i starten at du ikke kan oprette dig, og senere at du ikke kan logge på. Har du fået dig oprettet nu, men har nu problemer med at logge på?
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
22. september 2003 - 23:44 #26
spontek > Jeg kan ikke oprette mig, den kommer ikke videre når jeg klikker "Udfør" (det er så hvad jeg kalder logge på)

Det er kun Skype som fryser (Svarer ikke) når jeg lader den prøve længe nok.
Klikker jeg annuler efter kort tid skriver den "Kan ikke oprette forbindelse"
Avatar billede spontek Nybegynder
22. september 2003 - 23:51 #27
Har du version 0.91 eller 0.92?
Har du prøvet at hente den igen fra nettet? Det kan være at der er sket en fejl i programmet da du overførte det til din maskine
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
23. september 2003 - 00:06 #28
det er ver. 0.92
Jeg har hentet den 3 gange nu, så der skulle være mulighed for at den er gået igennem, men jeg prøver lige at hente den igen for alle tilfældes skyld.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
23. september 2003 - 00:20 #29
Nix, den vil bare ikke. Men kommer nu lige i tanke om noget der måske kan have betydning. Da jeg hentede den første gang skete der følgende:
Filen som jeg fik hjem (det var fra den danske side www.skype.dk hvor der også er et link til download) fyldte den kun ca. 135 kb. Da jeg åbnede den fik jeg fejlmeddelelsen "the file is corrupted, please download again" (ca.)
Kan der på det tidspunkt være sket noget som kan forstyrre, evt. noget snavs i reg.databasen?
Avatar billede spontek Nybegynder
23. september 2003 - 01:11 #30
har du afinstalleret eller har du blog geninstalleret oven på?

Siden der du linker til kan jeg ikke se har noget med Skype at gøre. Den er iøvrigt tememelig ny. Jeg overvejde at købe domænet til mit site (http://skype.spontek.dk), man fandt at dt var spild idet at Janus er dansker og derfor kan kræve domænet til hver en tid uden betaling.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
23. september 2003 - 01:29 #31
Jeg har afinstalleret og geninstalleret, har søgt i reg.database og fjernet alt der indeholder "skype", jeg har "repareret" win xp, scannet efter problemer med Norton, jeg ved ikke hvad jeg ellers kan prøve. Jeg kan se i min log at servicen DCOM er blevet trikket, eller hvad det hedder, på de tidspunkter der passer med mine forsøg på at logge på - så det er næsten den eneste mulighed der er tilbage. Jeg har deaktiveret DCOM med et lille hjælpeprogram, men kan sgu ikek aktivere den igen for at prøve det (har genstartet). Jeg må sige jeg er på nippet til at opgive. Lader spørgsmålet ligge til i morgen en gang, måske der kommer én forbi som har oplevet samme problem..

Tak for hjælpen til jer alle, jeg bliver nødt til at lukke ned her og få noget søvn.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
23. september 2003 - 01:31 #32
spontek >> næ, den danske side har vel som sådan ikke noget med skype at gøre, men de har alligevel valgt at placere et link på forsiden til softwaren på forsiden. håber sgu ikke det link er til noget snavs, for jeg har haft det installeret ;)
Avatar billede c-holst Novice
23. september 2003 - 09:45 #33
kunne han i teorien have et javaproblem. i så fald kan du hente microsoft virtual mashine her.
http://www.znn.dk/
kører du med standart settings under under internet instillinger-sikkerhed, bare for at udelukkedet.

har du IE-spyad, spywareblaster eller andre små sikkerhedsprogrammer liggende.

kan du ikke afinstalere alle dine andre netprogrammer, msn o.s.v.

mit sidste bud vil nok være en fuldstændig reinstalation af hele maskinen, så er du helt sikker på, at alt er som det skal være, ingen lukkede porte, ingen ting der tricker og ingen ting der går ind og konflikter med hinanden.
men vent med det til du helt har opgivet.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
23. september 2003 - 11:33 #34
C-Holst > Jeg har tjekket de ting du nævner, java er ok, har installeret alle de små sikkerhedsprogrammer, men de er deaktiverede og alt hvad spywareblaster har tilføjet er fjernet. Jeg har nu også fjernet msn, intet hjælper.

Det eneste jeg ikke kan få genetableret er åbningen af DCOM. Hvis den er nødvendig er det en stor fejl i Skype. Jeg har lige kigget min log, der er netop en ny fejl fra det minut hvor jeg igen forsøgte at aktivere Skype. Meddelelsen er :
"Adgang blev nægtet ved forsøg på at starte en DCOM-server. Serveren er:
{E367E1A1-E917-11D0-AF5F-00A02448799A}
Brugeren er TDH/TDH-FNET, SID=S-1-5-21-606747145-1645522239-682003330-1003."

Kan det være årsagen mon?

Er på vej til arbejde, kigger igen i aften.
Avatar billede c-holst Novice
23. september 2003 - 11:39 #35
det kunne godt tyde på det, skal vi prøve at finde ud af, hvordan dcom deaktiveres igen.
Avatar billede c-holst Novice
23. september 2003 - 19:52 #36
du kan disable dcomspæringen med det program du brugte til at enable det med. programmet finder du via spywarefri´s forside.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
23. september 2003 - 20:00 #37
Hej igen - efter strømafbrydelse og en ny frisk installation af windows xp er jeg klar igen - og Skype funker!!!
P.t. har jeg ikke installeret noget som helst software andet end windows - uden opdateringer, så nu begynder jeg at installere og indstille alt igen. Finder jeg det som blokerer Skype undervejs vil jeg naturligvis poste det herunder.

Tak for de mange forslag, en reinstallation var åbenbart nødvendig hos mig...

C-holst > problemet var at det hjælpeprogram jeg afbrød DCOM med (fundet poå spywarefri) ikke ville aktivere porten (eller hvad det er) igen - har forsøgt utallige gange og aner ikke hvorfor. Nu skal jeg lige have Win XP opdateret, derefter blokker jeg DCOM igen, så vi ved om det var årsagen. Ses.
Avatar billede spontek Nybegynder
23. september 2003 - 20:51 #38
Stort stort tillykke.
Jeg har været travlt optaget hele dagen, så jeg er først hjemme igen nu. Det er godt at høre det virker.

Hvad syens du om kvaliteten?
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
23. september 2003 - 21:33 #39
Tak, tak - jeg har lige lidt lydkortproblemer så jeg har ikke fået testet Skype's lyd endnu, men min kammerat skriver i beskeddelen at jeg kun kan glæde mig til det, men online er den! Gosh hvor er der meget arbejde at lave, det tager længere og længere tid med alle de opdateringer.

Forøvrigt har jeg blokket DCOM igen og Skype kører fint, så det var ikke problemet
Avatar billede spontek Nybegynder
23. september 2003 - 21:38 #40
XP har vel blokeret din mikrofon. Det er vist en standartinstilling - det er dog meget let at rette
Avatar billede c-holst Novice
24. september 2003 - 17:40 #41
takker for point, det var vist også ved at være en længere tråd, godt at høre at det virker. trist at du skulle hed ud i en reinstalation.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
25. september 2003 - 00:00 #42
Tja, men det er nu rart en gang imellem, som efter en hovedrengøring.
Jeg er tilbage til samme indstillinger igen og Skype har ikke brokket sig på noget tidspunkt, så jeg kan desværre konkludere hvad gik gald. Formodentligt en windowsservice eller en driverfejl som win rep. ikke kunne klare..

Kan kun som flere andre rose lyden i Skype, den er eminent!