Avatar billede waddle Nybegynder
22. september 2003 - 15:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lodret sammenfletning af celler

Hej eksperter

Jeg sidder med et problem i excel....jeg vil gerne flette to celler sammen lodret, således jeg opnår mulighed for, at få to linier i samme "kasse"....hvilket giver mig mulighed for at skrive mere i cellen uden at skullen ændre på bredden...hvordan gøres det???

På forhånd tak Waddle
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. september 2003 - 15:46 #1
Det kan du ikke i excel, men når resultateter færdigt, så kopier tabellen, sæt ind i word. som word tabel, der kan du dette
Avatar billede aheiss Praktikant
22. september 2003 - 15:48 #2
1. marker de to celler
2. formater / celler / flet celler / OK
Avatar billede aheiss Praktikant
22. september 2003 - 15:49 #3
og ...
2. formater / celler / flet celler / ombryd tekst / ok
Avatar billede lasseo Nybegynder
22. september 2003 - 15:54 #4
Hvis formålet udelukkende er at kunne skrive mere end den ene linie tillader, behøver du ikke flette cellerne. Du kan blot vælge formater, celler, justering, ombryd tekst, ok - som aheiss også er inde på...
Avatar billede jkrons Professor
22. september 2003 - 16:03 #5
lasseo-> Men så bliver hele rækken højere. Det gør den ikke, hvis man fletter.
Avatar billede lasseo Nybegynder
22. september 2003 - 16:07 #6
jkrons-> Enig. Til gengæld får du en automatisk tilpasning efter behov.
Hvad der så er mest praktisk/pænest i det enkelte tilfælde, må man jo selv afgøre...
Avatar billede waddle Nybegynder
22. september 2003 - 16:29 #7
aheiss smid et svar ind så får du pointene...det var lige hvad jeg havde brug for....og tak for hjælpen!
Avatar billede aheiss Praktikant
22. september 2003 - 16:31 #8
Her er et svar;-)