Avatar billede noid Nybegynder
22. september 2003 - 11:01 Der er 2 kommentarer

probs med ydeevne!

hej!
Jeg skriver på dette forum da jeg stort set har søgt hjælp alle andre steder, uden det store held.

Først vil jeg fortælle lidt om min gamle computer.

Et soltek SL-75DRV5 ATX bundkort = http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837939

DDR-SDRAM PC2100 Spectek 256MB = http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494707902

et GeForce 3 ti200 64 mb

Jeg havde aldrig haft problemer med denne computer, alt kørte perfekt, og det var sjældent at der var spil eller lign. der kunne få den til at køre med max ydeevne!
Desværre brændte bundkortet af, og jeg tænkte at det var tid til en lille opgradering. Jeg beholdte det meste fra den gamle computer, og ville kun udskifte bundkortet og ram'ne til noget bedre.
Jeg bestemte mig for at købe:

asus a7v8x-x LAN-ATX bundkort = bundkorthttp://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628117

1 ramblok 256 samsung ram pc3200 DDR400 = http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494847895

stadig med det samme grafikkort.

Så her kommer beskrivelsen af mit problem:

Som før nævnt havde jeg ikke problemer med ydeevne eller noget med det gamle bundkort, men efter skiftet til det nye bundkort og de nye ram, synes jeg der har været en meget mærkbar forskel. Jeg mærker mest forskellen når jeg køre meget krævende spil, og kan tydelig mærke at den køre mindre FPS i spil såsom Quake osv. :?

Her er de ting jeg har prøvet at ændre:

- Har sørget for at ram'ne køre de 400 mhz i bios
- Har prøvet at sætte de gamle pc2100 ram i, men stadig mærkbar forskel (så må det være MOBO ik?)
- Har formateret efter skiftet
- Har prøvet at varrigere i de forskellige ramslots!

jeg behøver desperat hjælp!

Kan det f.eks være at tingene bare ikke kan køre sammen?

har virkelig ingen anelse om hvad der er galt. Håber i kan hjælpe mig

MVH. Dion Knudsen a.k.a noiD
Avatar billede wickedd Juniormester
22. september 2003 - 11:10 #1
Det råd som jeg fik da jeg havde et lignende problem var:
1 - Installere driverene som fulgte med bundkortet (eller hent de nyeste fra produxentens hjemmeside af)
2 - Gå ind i bios og vælg den der hedder 'max performance' eller sådan noget i den stil.

Jeg fik lidt over 5000 i 3Dmark, og efter jeg gjorde som jeg lige har beskrevet, fik jeg over 12000 :)
Avatar billede noid Nybegynder
22. september 2003 - 11:57 #2
har selvfølgelig de nyeste drivere. og lidt svært at slynge et begreb som max performence, da der er mange forskellige navne i hver bios!
men ellers tak for svaret!