Avatar billede bentbit Nybegynder
18. september 2003 - 10:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ødelagt data på Compact Flash kort

Kender du et program der kan genskabe data fra et kurupt CompactFlasch card ?
Eller hvordan man får acces til et CompactFlash kort, så man kan læse sektor for sektor, og selv gendanne filerne ?

Jeg er lige kommet hjem fra en uges ferie i Tyrkiet, og glædede mig til at se billederne på min computer i går aftes, blandt andet dykning og andre sjove strand events.
Om det er mit Canon kamera eller min kortlæser ved jeg ikke, men nogle af billederne på kortet var kurupte og ødelagt.
Da jeg satte kortet over i kameraet igen, stod der i displayet ”kurupt data” og man kunne ikke bladre i de 180 billeder.

- Men jeg fik da største delen af billederne gemt på computeren

Er ny her på eksperten, så jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe jeg spørger i ?

Hilsen
Nils
Avatar billede janemil Nybegynder
18. september 2003 - 10:43 #1
Jeg har været ude for det samme et par gange. Jeg brugte Windows Commander som kunne redde en stor del. Den kopiere bare det hele rådt over uden at kontrollere om der er problemer. Jeg mistede dog et par billeder så ikke kunne vises.
Det sker kun for mig, hvis jeg løber tør for strøm mens jeg er ved at overføre mine billeder.
Avatar billede draeber Nybegynder
18. september 2003 - 10:49 #2
jeg har været ude for noget lignende...
Jeg kunne ikke læse data fra it CF-kort i min kortlæser, og heller ikke overføre dem gennem kameraet. Jeg kunne dog se alle billeder på kameraet, hvis jeg brugte den indbyggede slideshow-funktion... Efter at have optaget slideshowet som video, fik jeg ny kortlæser, som rent faktisk godt kunne læse de gemte billeder uden problemer.
Derfor: Inden du evt. giver op, så prøv at låne en kortlæser af en kammerat eller sådan, det kan være du er lige så heldig om jeg var...
Avatar billede halifax Nybegynder
18. september 2003 - 13:57 #4
Free software - PC INSPECTOR™smart recovery
is the new data recovery program from CONVAR for Flash Card™, Smart Media™, SONY Memory Stick™, IBM™ Micro Drive, Multimedia Card, Secure Digital Card or any other data carrier for digital cameras..
http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/uk/welcome.htm
Avatar billede bentbit Nybegynder
22. juni 2006 - 14:10 #5
takker for svarene