Avatar billede binderup Nybegynder
16. september 2003 - 17:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

height på 100% inde i en container

jeg har en test side http://dev.pubguide.dk/ hvor jeg er ved at forsøge på at lave et layout uden tables.

Jeg har markeret det område jeg har problemer med med den blå-agtige farve.

Jeg vil gerne have at "left-menu" og "content" fylder resten af min outline boks ud, men jeg syntes ikke helt CSS vil som jeg vil. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede roenving Novice
16. september 2003 - 18:17 #1
OffsetParent er åbenbart body, i Mozilla bliver main-left-menu ihvertfald præcis een skærmhøjde, så hvis du skal gennemføre det helt må du bruge faste højder eller javascript til at tilpasse ...
Avatar billede binderup Nybegynder
16. september 2003 - 18:19 #2
jeg er ved at være noget uenig med W3 at CSS er at foretrække frem for tables til layout.

Hvis det skulle give mening at gå over til CSS så burde det kunne det samme som tables, uden at man skal ty til javascript...
Avatar billede roenving Novice
16. september 2003 - 18:28 #3
-- helt enig, jeg troede også, at jeg skulle lave min egen side uden tables, men efter at have pille-rode-raget i timevis endte jeg også med at lave den i tables ...

-- hvilket der jo heller ikke er noget i vejen med, nå den opfylder formålet:
at organisere de data man vil vise på sin hjemmeside på en layout-mæssig forsvarlig måde
Avatar billede binderup Nybegynder
16. september 2003 - 18:32 #4
enig.

Jeg har siden 96 arbejdet med tables som layout, og nu tænkte jeg at jeg inden jeg modtager Dreamweaver MX 2004, lige ville se nærmere på CSS layout (jeg har tidligere brugt CSS bare ikke eksklusivt til layout), og jeg er ikke imponeret over det.

For mig at se så indebærer det umådelilg meget fedten rundt med små detaljer, hvor jeg mener at jeg bedre kan bruge tiden på at scripte i PHP.

Men ok CSS level 3 kommer vel en dag...
Avatar billede roenving Novice
16. september 2003 - 18:36 #5
-- og browserne bliver vel også bedre til at implementere det, som allerede burde fungere qua css2 !-)
Avatar billede lordhead Nybegynder
16. september 2003 - 19:13 #6
Her har vi endnu et eksempel på EI's færdigheder ;)
I mozilla firebird er den jo hel gal ;)
Avatar billede binderup Nybegynder
16. september 2003 - 19:30 #7
Jeg udvikler primært til mozilla, så jeg er ganske udemærket klar over at den ikke spiller i Mozilla's engine :-)
Avatar billede mroderick Nybegynder
17. september 2003 - 10:08 #8
Ah, floats ... the source of ALL evil.

Har du overvejet at lave det med "positioning"/CSS-P istedet?
http://www.alistapart.com/stories/flexiblelayouts/

Med lidt fedten rundt med koden skulle det jo ikke være umuligt at lave det pænt :)

mvh.
Morgan Roderick
Avatar billede binderup Nybegynder
07. november 2003 - 13:33 #9
Nu er det vist ved at være lukketid for dette spørgsmål

Desværre viser det sig at det virker for rodet med CSS layout frem for Tables. Jeg kan sagtens se fordelen ved det, men det er for skrøbeligt når man gerne vil sikre sig at sitet fungerer i flere typer browsere.

Men ellers tak for input