Avatar billede repsak Nybegynder
16. september 2003 - 15:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Loginname i usercontrol

Hvordan får jeg User.Identity.Name til at stå i en usercontrol? Mit problem er at jeg (selvfølgelig) arver fra UserControl, og den kender ikke til User.Identity.Name... Kan det løses på nogen måde?
Meningen er at jeg har en usercontrol, som går igen på alle sider og jeg ønsker at brugeren kan se om han er logget ind - og hvis han er så vise hans brugernavn i usercontrol
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
16. september 2003 - 16:56 #1
Jeg har et eksempel her
http://www.kursusmaterialer.dk/ASP.NET%20I/Genbrug%20af%20kode/User%20control.aspx
hvor man lægger en egenskab på en usercontrol - det er muligt, at du kan bruge det, men det er sikkert ikke den mest elegante måde at gøre det på.
Avatar billede repsak Nybegynder
16. september 2003 - 17:03 #2
hvilket eksempel refererer du til? Så vidt jeg kan se vil du have gang i noget sessions værk?
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
16. september 2003 - 17:07 #3
Det i bunden - og ja - du har ret i, at dette eksempel bruger en viewstate til at holde værdien af egenskaben mellem postback's
Avatar billede ubernerd Nybegynder
16. september 2003 - 17:16 #4
det du har brug for er følgende:

If HttpContext.Current.User.Identity.IsAuthenticated Then
    Label1.Text = HttpContext.Current.User.Identity.Name
Else
    Label1.Text = "du er ikke logget på"
End If
Avatar billede repsak Nybegynder
16. september 2003 - 17:16 #5
men hvordan kommer data fra Page til UserControl? Skal jeg så i min login metode smide brugernavnet i en session?
Avatar billede ubernerd Nybegynder
16. september 2003 - 17:18 #6
Hvilken type authentication bruger du ?
Avatar billede repsak Nybegynder
16. september 2003 - 17:21 #7
Forms
Avatar billede ubernerd Nybegynder
16. september 2003 - 17:27 #8
Så skulle du ikke få problemer med at få mit eksempel til at virke
Avatar billede burningice Nybegynder
16. september 2003 - 17:39 #9
repsak>> data kommer ikke fra page, men fra din HttpContext !
Avatar billede ubernerd Nybegynder
16. september 2003 - 17:48 #10
korrekt... c.fessor
Avatar billede repsak Nybegynder
16. september 2003 - 18:16 #11
Nej det kan jeg forstå, opdagede bare at det ikke virkede, og så faldt mistanken straks på Page ;-)