Avatar billede exe_science Nybegynder
25. december 2000 - 23:33 Der er 21 kommentarer

fedeste 3D

jeg har set mange 3D bille behandlings progrmaaer men et billede som dette: http://www.ozones.com/FTP/bryce.jpegs/spires+planet33.jpeg er lavet i bryce 3D men er der andre programmer som man kan lave det i lettere.????? folk siger at bryce 3D er mweget let giv et råd plz
Avatar billede tommyf Nybegynder
25. december 2000 - 23:35 #1
Ta\' da en slapper. Du opføre dig som en 90 årig der kun har få dagen tilbage at leve i. Du behøver vel ikke lære at programmere i c++ og lave 3D billeder samtidig?
Avatar billede exe_science Nybegynder
25. december 2000 - 23:37 #2
Jeg ville lige spørge om et spørgsmål det syntes du måske ikke jeg må eler hvad???????
Avatar billede stigc Nybegynder
25. december 2000 - 23:40 #3
Lightwave, 3d Studio MAX og mange flere!
Avatar billede tommyf Nybegynder
25. december 2000 - 23:41 #4
Stra3D er gratis og skulle vist også være meget godt.... men sikker en fart man har på hva\'
Avatar billede exe_science Nybegynder
25. december 2000 - 23:46 #5
stigc jeg ledte ikke efter et program som jeg kan lave det i men et program som jeg kunne lave det lettere i end bryce 3D ik`
Avatar billede roslev Nybegynder
26. december 2000 - 01:48 #6
Det billede viser meget godt hvad Bryce er godt til - det bliver ikke nemmere end med Bryce!
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. december 2000 - 12:45 #7
der er ikke rigtig nogen 3d programmer der er LETTE! Det kræver meget træning og kendskab til programmet!!
Men jo Bryce 3D er en særdeles udemærket program! Kan dog kun bruges til landskaber!! =)
Avatar billede and.vang Nybegynder
23. januar 2001 - 16:29 #8
Animation:Master er faktisk heller ikke så tosset med hensy til sværhed. Efter at have læst en manual på 500 sider (på engelsk) er mit første egentlige værk dette:htttp://worldzone.net/computers/tnd/ali.htm. Det er måske ikke det pæneste i verden men til gengæld havde jeg knap haft programmet i en måned før det er lavet (billedkvaliteten skyldes JPEG-formatet). Men prøv at se på www.hash.com. Prisen er på de 2000 kr.
Avatar billede and.vang Nybegynder
23. januar 2001 - 17:02 #9
Mit link virker åbenbart ikke...: htttp://www.worldzone.net/computers/tnd/ali.htm
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. januar 2001 - 17:13 #10
Det er rigtigt hvad tommyf skriver, du kan hente en gratis version af Strata3d på www.strata3d.com. Derefter kommer du billedet ind i Photoshop. Det er nemlig Photoshop der generere skak tern i baggrunden af billedet via en maske. Der er også lagt Bevel and Emboss på teksten, så det er ikke svært at lave med den rigtige font.

/per
Avatar billede megatron Nybegynder
12. april 2001 - 15:52 #11
3d bryce kan kun bruges til at lave landskaber i, så hvis du skal lave sejere 3d ville jeg bruge Lightwave fra newtek
Avatar billede trasman Nybegynder
18. april 2001 - 22:54 #12
Jeg vil stærkt anbefale dig at bruge Lightwave 3d v6.5 - jeg har arbejdet med det i knap 2 måneder nu, og det er det mest overskuelige og bedste 3d program jeg kender. Personligt synes jeg ikke 3d Studio max er særligt fedt, det virker totalt uoverskueligt og det er ikke særligt brugervenligt (efter min mening). Så jeg vil håbe du tyr til at bruge Lightwave!
Avatar billede janmansilver Nybegynder
05. juni 2001 - 17:17 #13
Sådan \"trasman\" - Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. LightWave er faktisk det lettest af de helt tunge og dyre 3d programmer(Maya Softimage osv.). Udover det har lightwave også en af markedets bedste 3d renderings dele.
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. juni 2001 - 10:53 #14
ok, har lige et spørgsmål nu da vi er igang med lightwave. Nogen der kan finde nogle gode begynder tutorials til lightwave? =)
Avatar billede kinguru Nybegynder
07. juni 2001 - 08:09 #15
Ja Bryce er meget nemt... Og det er nok en af de nemmeste programmer som kan lave ret pæne billeder, nemmere tror jeg ikke at du kan få det, ellers begynder billederne at blie for kedelige og sår´n!!!
Avatar billede megalw Nybegynder
17. oktober 2001 - 01:36 #16
kan du ikke bare glemme alt om bryce og få fat i Lightwave.. det er fandme det eneste du kan bruge til noget...

og så kan du samtide sende en mail til udviklerne af 3dmax, og sige \"U#()=/%¤U\"#()=/¤(=\"

/Megatron
Avatar billede trasman Nybegynder
19. november 2001 - 09:29 #17
Prøv at få fat på Lightwave 7.0 jeg er lige begyndt på dét.. og jeg kan sige dig.. dit underliv begynder at kilde når du bruger dét... vi kan godt lide det!! meget...

janmansilver: jada... kig på www.3dlinks.com

/Team blarp
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. november 2001 - 11:15 #18
Lightwave er et teknologisk forældet program, der stadigvæk anvender polygoner, når du tegner med programmet. Strata 3D og 3D studiomax anvender splines, som er en nyere og mere tidsvarende teknologi.

Hvis du skal konvertere dine modeller til den virkelige verden i forholdet 1:1, så er 3D studiomax den eneste af de 3 programmer, der kan klare opgaven. Fordi programmet kan tegne modellerne med anvendelse af NURBS (Non-Universel Rationel B-splines).

/per
Avatar billede stigc Nybegynder
19. november 2001 - 23:04 #19
NURBS og Spliens virker ellers fint i min Lightwave 5.0, så mon ikke også det findes i 7\'eren? :)

Desuden får du en af de bedste modeler.....

Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. november 2001 - 23:17 #20
stigc> Det har du sikkert ret i, men jeg læste en artikel i sidste uge, som kom med den oplysning. Det kan være at jeg kan finde den igen.

/per
Avatar billede stigc Nybegynder
19. november 2001 - 23:20 #21
foresten kan i se hvad jeg har lavet med LW her:
http://www.stigc.dk/3dgrafik.htm

Det er dog længe siden jeg har arbejedet med det sidst.